• lilja01

Mysdress för gravida?

Någon som stött på några mys-kläder för gravida?

Jag är på jakt efter en mysdress i velour, där det finns lite plats för magen. Jag kommer att vara jättegravid i höst (har BF 12/1) och jag vill gärna ha någonting skönt att mysa omkring i hemma - men samtidigt något som jag kan gå ut i om jag måste åka och handla eller så.

Har kollat runt lite på olika webshopar, men inte hittat någonting. De enda som har en mysdress är HM, men den är så tunn, och jag är en riktig fryslort :)

Någon som har några tips? *håller tummarna*

• Svar på tråden Mysdress för gravida?
  • Kinya

Jag är väldigt frusen av mig men jag hade HMs mjukisbyxor med strumpor, varma tofflor och tjocktröja utan problem som höggravid i vintras. Du kommer troligtvis inte vara lika frusen som höggravid. Jag gick från att vara frusen till att vara normal till varm som höggravid. HMs är väääldigt sköna!! 

• lilja01
    Kinya skrev 2010-08-19 17:29:14 följande:
    Jag är väldigt frusen av mig men jag hade HMs mjukisbyxor med strumpor, varma tofflor och tjocktröja utan problem som höggravid i vintras. Du kommer troligtvis inte vara lika frusen som höggravid. Jag gick från att vara frusen till att vara normal till varm som höggravid. HMs är väääldigt sköna!! 
    Tack för ditt svar!
    Förhoppningsvis blir jag inte lika frusen när det börjar närma sig. Jag har HMs gråa (finns på hemsidan, är det lika som dig?) och de är supersköna, men jag tycker att de börjar bli kalla redan nu..

Vad hade du för jacka som höggravid över vintern? Jag vill ju inte lägga en massa pengar på en gravid-jacka som jag bara kommer använda i tre månader :)
  • Kinya

Jag hade min vanliga höstjacka. Min dotter föddes en månad tidigt så jag klarade mig med den jackan hela tiden faktiskt. Jag planerade inte att köpa en som passar hela tiden ut. Men jag bor i Skåne och det är kanske annorlunda om man bor på kallare breddgrader. Min plan om höstjackan inte skulle passa var en stor vindtät fleecejacka med tjock tröja under.

• lilja01

Nej, jag ska nog köpa en ny vinterjacka i min vanliga storlek, och köra på någon stickad "mag-värmare" :)
    Jag bor i Dalarna, och i vintras blev det nästan -30 grader här, så det räcker nog inte med någon vindtät fleece.. Annars var det ett bra tips :)

• lilja01

Ingen annan som haft myskläder som gravid?

Svar på tråden Mysdress för gravida?