Min som ramlade med gåstolen nedför trappen!
Jag skriver nästan aldrig inlägg. Men nu bara måste jag.
Ska försöka hålla mig väldigt kort. Igår glömde jag i 1 min att stänga grinden till vår lång trappa. När jag gått in i köket för att förbereda matlagningen hör jag hur det bara rasslar nerför trappen och jag förstår på en gång. Jag slänger det jag har i händerna och bara skriker "nej nej neeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!". Jag var helt säker på att jag såg min son dö.
Han skrek på en gång. Vi åkte in till vårdcentralen men allt såg bra ut. Av rutinmässiga skäl fick vi dock åka till sjukhuset 10 mil bort för observation. Fortfarande såg allt okej ut, och i dag fick vi komma hem. Han har bara en bula i pannan. JAG däremot mår fruktansvärt dåligt. Inte bara det att jag klandrar mig själv något oerhört och det känns ungefär som att jag själv skulle slängt honom nerför trappan, utan även att jag återupplever den fruktansvärda skräck jag kände då jag såg honom flyga ner för den branta trappen.
Har googlat överallt, och även kollat här på familjeliv om likadana upplevelser. Men ingenstans hittar jag. Överallt står det bara om att man givetvis måste ha grind då man har trapp och gåstol annars är man dum i huvudet osv. Jag mår så FRUKTANSVÄRT dåligt. Kommer känslan lägga sig? Det känns som att jag sett honom dö, men att han återuppstått. Jag kan inte vara ensam om att ha gjort ett misstag?
Erika