Hjälp med mail till Sergel inkasso
Har Länge nu betalat av på en Telia-skuld till Sergel. Skulden uppkom 1997 och jag började betala på den 2009. Har varit utomlands några år mellan där, men varför det dröjde så länge innan de hörde av sig vet jag inte.
Loggade idag in på Sergel för att kolla hur stor skulden var från början. Jag fick ingen klarhet i det, men följande information går att utläsa:
Jag har fram till nu betalat, 1875 kr på kapitalskulden, 1950 kr i kostnader samt 10 027 kr i ränta!!!
Det återstår nu 6865 kronor att betala och om jag förstår brevet rätt så är det själva skulden. Jag har alltså i över ett år i princip bara betalat ränta!
Jag hade ju tänkt höra av mig till dem och se om de kunde skriva av ränta då jag skött betalningar i över ett år och betalt över 13 000 kr, men nu har de ju tagit räntan först så det kommer ju inte fungera.
Har nån något tips eller är det bara att bita ihop och fortsätta betala 1000 kr/månad?
För mig är det helt sjuk att en skuld kan bli så stor, varför har de inte skickat den till kronofogden? (inte för att jag vill det, men ändå)