tips på mellannamn
våran son ska heta edwin. och min pojkvän har erik som släktnamn...så erik och edwin...men vill som ha in ett tredja namn. nån som har förslag? :)
våran son ska heta edwin. och min pojkvän har erik som släktnamn...så erik och edwin...men vill som ha in ett tredja namn. nån som har förslag? :)
Snälla, ska ni uttala det Edvin så stava det så!! Men ska ni uttala det med W så ska ni såklart hålla er till det....
Hade jag varit er så hade jag tagit nåt släktnamn från din sida. Morfar, farfar, eller ännu längre tillbaka!
Min dotter heter Alice Clara Maria. Alice och Clara bara för att de är fina, men Maria kommer från hennes pappas farfar, min gammelmormor och mig (men jag heter Marie istället för det klingade bättre ihop med Linda fick mamma för sig)
Algot
Herman
Edwin Ture Erik
Edwin Daniel Erik
Edwin Joel Erik
vi uttalar det eddwin. men dom flesta andra säger ju eeeeedvin. förvirrat! min morfar hette just edwin så därför vill vi stava så. min pappa heter nils i mellannamn.
nils erik edwin. låter det konstigt?
Skulle även sätta tilltalsnamnet först, så han slipper få post till Nils.
Hellre Edwin Nils Erik, det funkar också
Erik Axel Edwin
Erik Elliot Edwin
Erik Love Edwin
Erik Olle Edwin
?
tilltalsnamnet först är ju snyggast och mest praktiskt!
Min son heter Edvin Martin Einar
så varför inte Edwin Martin Erik!
Edwin Erik Leander
Edwin Erik Espen
tack för alla tips.
love är ett av namnen jag helst skulle vilja ha men sambon gillade det inte lika mycket ;)
leander..också fint :)
Edvin karl erik