• annabanana09

tips på mellannamn

våran son ska heta edwin. och min pojkvän har erik som släktnamn...så erik och edwin...men vill som ha in ett tredja namn. nån som har förslag? :)

• Svar på tråden tips på mellannamn
  • Linda1976

Snälla, ska ni uttala det Edvin så stava det så!! Men ska ni uttala det med W så ska ni såklart hålla er till det....

Hade jag varit er så hade jag tagit nåt släktnamn från din sida. Morfar, farfar, eller ännu längre tillbaka!

Min dotter heter Alice Clara Maria. Alice och Clara bara för att de är fina, men Maria kommer från hennes pappas farfar, min gammelmormor och  mig (men jag heter Marie istället för det klingade bättre ihop med Linda fick mamma för sig)

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • annabanana09

vi uttalar det eddwin. men dom flesta andra säger ju eeeeedvin. förvirrat! min morfar hette just edwin så därför vill vi stava så. min pappa heter nils i mellannamn.

nils erik edwin. låter det konstigt?

• Linda1976

Skulle även sätta tilltalsnamnet först, så han slipper få post till Nils.

Hellre Edwin Nils Erik, det funkar också  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • nelli08

Erik Axel Edwin
    Erik Elliot Edwin
    Erik Love Edwin
    Erik Olle Edwin
    ?

• Dixie

tilltalsnamnet först är ju snyggast och mest praktiskt! 

Min son heter Edvin Martin Einar

så varför inte Edwin Martin Erik! 

• annabanana09

tack för alla tips.

love är ett av namnen jag helst skulle vilja ha men sambon gillade det inte lika mycket ;)

• annabanana09

leander..också fint :)

• marilin
    annabanana09 skrev 2010-08-20 09:28:18 följande:
    vi uttalar det eddwin. men dom flesta andra säger ju eeeeedvin. förvirrat! min morfar hette just edwin så därför vill vi stava så. min pappa heter nils i mellannamn.

nils erik edwin. låter det konstigt?
    Jag tycker det blir jättefint! Fast jag skulle byta ordning till EDWIN Nils Erik.
  • Dixie
    Linda1976 skrev 2010-08-19 23:30:10 följande:
    Snälla, ska ni uttala det Edvin så stava det så!! Men ska ni uttala det med W så ska ni såklart hålla er till det....
    men på svenska har man samma uttal på enkel v och w..... så det blir ju ingen skillnad i uttal.....
Svar på tråden tips på mellannamn