Tips på byxor till smala barn
Har en dotter på 3 år som är väldigt smal. Har problem att hitta leggings som sitter bra. Hon vägrar vanliga byxor el jeans så det måste vara leggings... Någon annan med samma problem?? El ngn med tips.
Har en dotter på 3 år som är väldigt smal. Har problem att hitta leggings som sitter bra. Hon vägrar vanliga byxor el jeans så det måste vara leggings... Någon annan med samma problem?? El ngn med tips.
Nu är min lite äldre men vi har samma problem. Vi har dock märkt att Kappahl har väldigt mycket smalare leggings än typ Lindex och H&M.
Jag har pojk som än så länge drar strl 80. Just KappAhls byxor är för stora i midjan för honom. Kanske de har olika midjemått för pojkar/flickor? Jag brukar dra i en extra resår i hans joggingbyxor, men det kanske inte funkar på tightsen?
Problemet är att tightsen hänger i benen bara. En liten spaghettitjej är vad jag har.. Har oxå köpt på Kappahl men tycker att de blir så noppiga lätt och de är rätt korta i benen.. På längden har hon 98 och för breddens skull hade det nog räckt med 86.
testa på Cubus...där var ända stället jag hittade treggings till tjejen som inte var jätestora i midjan
Har du testat Katvigs leggings? Dom är smala och har passat perfekt på mina tunnisar. Finns både enfärgade och randiga.
Me & I (Me and I) kläderna är långa och smala. Går även att hitta begagnade på Tradera.
Jag har precis samma problem med min 4-åring, här är det 110 på längden och 98 i midjan som gäller. H&M-tightsen tex funkar fint på benen men linningen står ifrån en dm i ryggen! Har dock hittat från Name it som funkat bra.
Vanliga byxor är nästan ännu svårare tycker jag! Sådana där modeller man reglerar och drar åt med knappresår innanför linningen ser helt knasiga ut, det blir som en stor rynkig korv i midjan och ger lite intryck av blöjbarn!
Min dotter o son kan ha Me&´s thights och leggins. Även deras byxor. Bägge mina är smala
Har med en smal 3-åring
Katvig funkar på henne i midjan i alla fall, även om de inte sitter supertight i benen.
Molo funkar oftats i benen, men är stora i midjan.
Pop har endel med ställbar resår i midjan som sitter helt ok
Lindex enfärgade på deras ta tre betala för två tycker jag också sitter bra.
Hur smal är din dotter?
Min dotter är 98 cm lång och väger 13 kg
köpte ta 3 betala för 2 på lindex härom dan o de sitter bra på min magra dotter.
Min dotter har hittills varit en smalis (börjar bli lite rundare nu) och vi har ärvt en del kläder som är köpte på La Redoute. Deras leggins är väldigt smala i midjan och sitter tight på benen.
Annars är ju ett tips att köpa leggings av den varianten -> som strumpbyxor fast utan fot. Name It har såna och de sitter ju verkligen åt efter benen. Finns flera olika stickningar och fäger, superfina ju!
Tack för alla tips:) Ska testa Lindex.
Jag upplever Name It som väldigt bra till smala barn. Även fast de inte alltid är mycket smalare är det bra passform så att byxorna sitter snyggt trots allt. Lindes har också lite smalare kläder än HM och Kappahl.
Me&i är kanonbra, de har reglerbar midja i deras byxor som för övrigt är smala i modellen. Så jag tror de skulle passa kanonbra.
De har leggins och velourbyxor i mycket fina färger nu i höst.
Spana in meandi.se
Håller med om Katvig och Meandi till smala barn. Har en spagettitunn kille som nu får näringsdrycker för att gå upp i vikt, han accepterar dock jeans ibland, men vill helst ha mjuka byxor. Meandibyxorna är suveräna!