• jansten

Hur kommer man bort från rykten...

Hej.

Har ett jätte jobbigt rykte som min x-flickvän har spridit ut om mig.
    Många människor i min bekant skap har fått höra att jag skulle har misshandlat
    mitt x och att hon går runt och sprider det till människor hon träffar.
    Hur skall jag ta mig till väga för att komma bort från sådana här rykten som
    absolut inte stämmer.
    Känner mig sårad och försvarslös. Lever ett jätte bra liv med min nya sambo
    och försöker njuta av livet men när det kommer fram sådana här rykten vet jag
    inte vad jag skall ta mig till :(

• Svar på tråden Hur kommer man bort från rykten...
  • LyckligtSlut

Håller nog med Kenneth. Misshandel är inte saker man ljuger om. Du har väl pratat ordentligt med din nya om vad denna person skvallrar om och hur det varit efter ert uppbrott? Man får inte säga vad som helst till folk. Ditt ex sprider faktiskt ut saker som kan skada ditt sociala liv, sätta dig i fara och t o m få dig sparkad från arbete mm.

PMS året runt :(
  • LyckligtSlut

Annars för att komma bort från rykten brukar jag bara skratta lite åt dem med en ryck på axeln och typ "att hon fortfarande orkar" osv, men det här låter som allvarliga saker som pågått ett tag.

PMS året runt :(
  • jansten

Min närmaste vänner känner mig väl och vet att jag aldrig skulle göra nått sånt.
    Har en massa bekanta sen igen som inte känner mig så väl och man vet ju hur
    rykten sprider sig. Senast idag fick jag höra igen att det pratas om att jag är en
    kvinno misshandlare :(
    Som tur ver min sambo att mitt x är ett litet "psykfall". Dom har någon gång i
    tiderna varit vänner.
    Fick första gången höra om de här rykterna för ca. 1 år sedan av en nära vän
    och då skrattade jag åt saken bara och tänkte att det är bara struntprat men nu
    efter ett år så har rykterna inte tagit slut ännu.
    Har faktiskt funderat på att anmäla henne för ärekränkning...

• livets gåtor

Anmäl tjejen, hon är säkert svartsjuk och måste snacka massa skit.

Svar på tråden Hur kommer man bort från rykten...