BabySemp Lemolac.
Är det någon som haft den till sin lilla? Hur var den? Bra/dålig?
Är det någon som haft den till sin lilla? Hur var den? Bra/dålig?
Vi använder det, fungerar jättebra. Tidigare använde vi vanlig babysemp men dottern blev hård i magen så vi bytte till Lemolac och magen började fungera fint.
vår son blev också hård och trög i magen av vanliga babysemp, så vi blandar babysemp och lemolac och det funkar bra. nu bajsar han 1-2 gånger om dagen och det är löst i stället för hårt som det var innan vi började med lemolac.
Fungerar utmärkt till min lilla tjej. hade problem med magknip innan men efter byte till lemolac och magdroppar så försvann alla problem =)
Funkar superbra för sonen !
Ok. hur är magen på era små? lilleman fick vanliga babysemp men den blev han lite hård i magen av.
Har fått lemolac hela dagen, och hoppas att det blir ngt bättre för magen.
Min lilla tjej bajsar nästan varje dag men har precis gått över till att bara ge ersättning så det kan bli att hon blir mer trög. Får se. Hoppas på det bästa. fick rådet av en kompis att man kan ge 1 tsk messmör i flaskan så får smälta när man värmer maten, hjälpte när hennes flicka blev trög men jag har inte provat och ska fråga på bvc nästa gång utifall att man skulle behöva det.
Våran kille på 19 dagar är också väldans hår i magen på vanliga sempers. Vi har funderingar på att gå över på lemolac, kanske kan vara nåt?
För våran fungerade det inte att bara byta till lemolac utan att vi fick byta till NAN som har mycket finare mjölkproteiner som gör att känsliga barn tål det bättre än Babysemp. Inga magkramer mer...
Cattas: vi har med bytt till lemolac, men känns inte heller som det hjälper. Först tyckte jag det men nu har han återigen inte bajsat på två dygn o har ont i magen. Blev det så för er med? Hjälpte det att byta till nam? Släppte allt då? Dessa små magar...