• Anonym

Ska operera bort HELA magsäcken, fler som gjort det?

Pga sjukdom ska jag operera bort hela magsäcken inom några dagar, ligger på sjukhus nu...Fick beskedet häromdagen att jag måste ta bort hela magsäcken. Är livrädd....har små barn hemma, en av dem är fortfarande liten bebis...allt är kaos, jag har sådan ångest, tänk om jag dör nu? Hur lever jag ett liv utan magsäck?

Behöver komma i kontakt med andra som opererat bort magsäcken. Det är inte en viktminskningsoperation även om detta kommer innebära att jag kommer gå ned i vikt antar jag....

• Svar på tråden Ska operera bort HELA magsäcken, fler som gjort det?
  • Anonym

Oj visste inte heller att man kan leva utan magsäck. Har du inte pratat med läkarna på sjukhuset omd etta. Dom borde ju kunna ge dig svar på dina frågor tycker man!

• Anonym

jo det har jag men jag vill här komma i kontakt med någon som gjort samma sak o kan berätta hur det funkar....hur var operationen, första tiden, viktnedgången osv

• Anonym (Bs)

Jag har opererat bort hela magsäcken år 2014 pga blödning i magsäcken. Efter det har mitt liv inte vart bra, konstant nya besvä med allt. alla världen är låga, kan ej äta, alltid sjuk Och smärtproblem från helve%#.. ingen i vården tar mina problem seriöst heller och hittar en någon som varit med om samma operation.
    Orkar inte mycket mer, hur har det gått för dig?

Svar på tråden Ska operera bort HELA magsäcken, fler som gjort det?