Vaknade av yrsel i natt v. 40
Hej,
Jag är gravid i v. 39+5 och i natt när jag sov så vaknade jag av att jag höll på att svimma, det svartnade länge för ögonen och jag var helt snurrig. Jag vet att detta kan hända om man hamnat över på rygg vilket jag hade gjort, så jag försökte byta ställning och sova på sidan istället. Men jag blev yr direkt igen när jag la mig på den vänstra sidan (den sidan brukar jag sova på och det är ju den som rekommenderas). Så den enda sidan jag kunde somna om på var den högra. Försökt sova och vända över igen på den vänstra sidan ett par gånger men det gick inte, samma sak hände igen. Och så fort jag bara vänder över huvudet mot rygg så snurrar det. Vaknade till flera gånger och var snurrig.
Nu på morgonen när jag vaknade så händer samma sak och jag känner mig fortfarande yr. Har ätit frukost och testade igen om yrsel var kvar, det går att ligga på båda sidorna nu men så fort jag bara vänder över så svartnar det för ögonen inom loppet av en sekund. Känner bebisen röra sig som vanligt. Undrar om jag ska åka och kolla upp det eller om det är normalt?
Har någon varit med om samma sak och vad gjorde ni?
Mitt blodtryck igår var 139/77 och järnvärdet är bra, har ätit och druckit bra under dagen.