• Linafina77

Fodrade galonvantar - bra eller dåligt?

Har inhandlat fodrade galonvantar men undrar nu om de är så bra egentligen. "plastpluppar" på strumpor kyler ju tex fötterna när det är kallt ute.  Blir det inte samma med galonvantarna trots att de är fleecefodrade? Annars är det ju verkligen en toppenidé.
    Vad tycker nì?

• Svar på tråden Fodrade galonvantar - bra eller dåligt?
  • snillis

Bra men klumpiga, är min erfarenhet.

• LinnV

Jag tycker de är ovärdeliga. Vanliga fodrade vantar går det blöta igenom efter en liten stund.

• DuBBeeL

Mina barn är ute jämt (nästan iaf), och utan galonvantarna skulle dom inte klara sig!
    Kanonbra!

• cicci85

Jag letar ofodrade galonvantar, tycker det är mycket bättre! De fodrade är alltid blöta av svett... Har haft didrikssons, de är väl för varma och dessutom jättedålig kvalitet...

• Busbellan

Tycker faktiskt det är ganska värdelöst med fodrade galonvantar
    De blir snabb svettiga och fuktiga på insidan vilket gör att det i princip är omöjligt att få ur handen igen och fodret knölar sig istället. Tycker för det mesta fodret sitter dåigt i såna vantar, brukar vara svårt att få i handen ordentligt.
    Funkar kanske när det är blött, men blir det några minus så kyler de bara precis som fodrade gummistövlar.

Nej, vi kör med goretex vantar istället

Mamma till Nora, August och Ella
  • DuBBeeL
    cicci85 skrev 2010-08-20 11:40:04 följande:
    Jag letar ofodrade galonvantar, tycker det är mycket bättre! De fodrade är alltid blöta av svett... Har haft didrikssons, de är väl för varma och dessutom jättedålig kvalitet...
    Kolla på Åhléns, där har jag köpt ofodrade. :)
  • cicci85
    DuBBeeL skrev 2010-08-20 11:44:59 följande:
    Kolla på Åhléns, där har jag köpt ofodrade. :)
    Tack, det ska jag göra =) har kolalt på kappahl,lindex och coop och där finns det inte...
  • Linafina77
    cicci85 skrev 2010-08-20 11:40:04 följande:
    vad har du under de? eller kör du bara som de är?
  • cicci85
    Linafina77 skrev 2010-08-20 11:59:52 följande:
    vad har du under de? eller kör du bara som de är?
    vanliga tunna fingervantar brukar de få ha under
  • Evilhoney

Jag tycker ofodrade är bättre (iaf för oss) dom fodrade började lukta väldigt äckligt efter någon månad..

Ofodrade med tunna vantar under :)

• FredrikaoEmil

jag köpte ofodrade på pop

• Lucky

Tycker fleecefodrade galonvantar är toppen! Sålänge inte fodret är fastsytt i toppen! Tar alltid ut fodret ur vanten när den är använd så att det får torka och tvättar dem oxå med fodret ur! Har aldrig haft problem med illaluktande vantar

• Dr Mupp

Jag föredrar ofodrade med vantar under istället

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • maadicken

ofodrade med tunna fingervantar under är mycket smidigare än tjocka fodrade. men galonvantar används här enbart i slaskväder. när det är snö har sonen ordentliga vantar istället som klarar lite väta.

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Fodrade galonvantar - bra eller dåligt?