• EllaCharlotte

Glasögon med "fönsterglas", var får man tag på det?

Jag tänkte införskaffa snygga glasögon då jag tycker det ser lite "intelligent" ut. Jag har inte synfel så jag undrar om nån vet var man kan köpa snygga bågar med vanliga glas i?

• Svar på tråden Glasögon med "fönsterglas", var får man tag på det?
  • aerial

Nu har jag visserligen styrka på mina men dom har jag beställt på favoptic.se. 400:- för båge och glas (med styrka då, är säkert billigare utan) och jag är jättenöjd! Man kan beställa hem bågar för att pröva också så man inte köper grisen i säcken! :) Har fått jättemycket beröm för mina bågar, Monreal heter dom.

• Capt Janeway

Jag är säker på att närmsta optiker gärna hade sålt ett par bågar med fönsterglas till dig.

• EllaCharlotte

OK! Ska höra med nån optiker då!

• Capt Janeway
    EllaCharlotte skrev 2010-08-20 12:34:06 följande:
    OK! Ska höra med nån optiker då!
    Gör så. De har dessutom extremt många bågar att välja mellan.
  • plings

Alltid när du köper bågar hos optiker så är det "fönsterglas" i, glas med styrka tillkommer sedan.

• tingi
    plings skrev 2010-11-03 09:35:48 följande:
    Alltid när du köper bågar hos optiker så är det "fönsterglas" i, glas med styrka tillkommer sedan.
    nja, provskivorna som sitter i är ju inte jättesnygga. ofta nån logga på med vilket märke det är och sen inte någon behandling på. att beställa glas utan styrka kostar lika mkt som glas med styrka..
Svar på tråden Glasögon med "fönsterglas", var får man tag på det?