Vad äta ist för godis på lördagskvällen?
Jag skulle vilja dra ner på godisätandet men vad ska jag äta istället? Jag måste ha något gott. Gärna ngt som jag kan sitta o "plocka" i mig som med lösgodis.
Hoppas på många tips!
Tack på förhand!
Jag skulle vilja dra ner på godisätandet men vad ska jag äta istället? Jag måste ha något gott. Gärna ngt som jag kan sitta o "plocka" i mig som med lösgodis.
Hoppas på många tips!
Tack på förhand!
Råa morötter,blomkål mm i småbitar som du kan sitta och plocka är gott. Du kan göra en mager dipp till detta också.
jag brukar skiva äpple o strö lite kanel på o sen micra dom några sekunder... Då blir dom lite mjuka o varma -jättegott!
Att mixa en frusen banan som man skurit i bitar ihop med 150 g fryst mango är SKITGOTT!!!!!! Man kan ju även ta hallon, blåbär, jordgubbar, ananas elr vad man vill -men speciellt mangon är himla god! =) Jag brukar tillsätta ca 0.5 dl vatten för då mixas det ihop lättare :)
Gurka, morötter, eller så köper jag jordnötsrinrar eller skruvar + hjärtan :)
För att komma ifrån sockret?
Tärnade bitar av smakrik ost, typ pecorino, parmesan tillsammans med gurkstavar/morötter/blomkål/broccoli/fruktbitar osv...
Popcorn?
Tack för alla superbra tips!
Du kan göra dipp på lätt el muni creme fraiche och sen köpa vanlig chipsdipp på påse och blanda. Dill dippan är supergod till grönsaker! Jag brukar ha gurka, morötter, blomkål (förvälld i två-tre minuter och sedan avkyllt i kallt vatten), broccoli, paprika, minimajs.
Supergott till det är tärningar av en god stark hårdost.
Köp isglassformar och fyll med nyttiga saker som tex lightyoughurt. Sockra med sötningsmedel om du vill ha det sött.
Dela en banan i tre delar och stick tandpetare i som glasspinnar och frys in.
Läste om det på nätet i somras och blev inspirerad. För mig fungerar det jättebra och tillsammans med lite andra startegier så har jag faktiskt gått ned i vikt. :)
Det fanns lite andra tips också på Perfektionistas nyheter för juli.
www.perfektionista.se/nyheter.html
Hatar när folk kommer med förslag på morötter och blomkålsbitar och sånt. Vem fan vill sitta och äta på det? ;)