• Anonym (viktras)

Rikshospitalets diet

Hej någon som testat denna diet? Hur mycket gick ni ner och hur mycket gick ni upp efteråt?

Är medveten om att det är en "svältdiet" men jag behöver en kickstart och det sägs att man kan gå ner 7-20 kg på 13 dagar!

Om någon vill hänga på och köra denna från och med söndag så kan vi peppa varandra.

• Svar på tråden Rikshospitalets diet
  • Anonym (viktras)

Någon?!

• Anonym (viktras)

Nånting om att ämnesomsättningen ska ändras så att man får lättare förbränning.
    Här är vad du ska äta under 13 dagar.

Meny DAG ETT Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit.
    Lunch: Två hårdkokta ägg med spenat kokt i vatten och en tomat.
    Middag: En stor biff (ca 250 g) och sallad med olja och citron.
    Meny DAG TVÅ Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit.
    Lunch: Tio skivor skinka och tre dl naturell yoghurt.
    Middag: En stor biff (ca 250 g) och sallad med olja och citron.
    Meny DAG TRE Frukost: En kopp svart kaffe med en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: Två hårdkokta ägg med en skiva skinka, sallad.
    Middag: Kokt broccoli och en tomat till efterrätt en frukt.
    Meny DAG FYRA Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: En liter juice och tre dl naturell yoghurt.
    Middag: Ett hårdkokt ägg och en riven morot samt en liten keso naturell (250 g).
    Meny DAG FEM Frukost: en riven morot med citron.
    Lunch: en stor bit kokt torsk med citron, en liten klick smör.
    Middag: en stor biff (250 g), sallad med broccoli.
    Meny DAG SEX Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: Två hårdkokta ägg, en riven morot.
    Middag: En halv kyckling, sallad med olja och citron.
    Meny DAG SJU Frukost: EN kopp te utan socker.
    Lunch: Ingenting.
    Middag: En grillad lammkotlett, färsk frukt.
    Meny DAG ÅTTA Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: Två hårdkokta ägg, en skiva skinka, sallad.
    Middag: Kokt broccoli, en tomat, en frukt.
    Meny DAG NIO Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit.
    Lunch: Tio skivor skinka, tre dl yoghurt naturell.
    Middag: En stor biff (250 g), sallad med olja och citron, en frukt.
    Meny DAG TIO Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: Två hårdkokta ägg, en skiva skinka, sallad.
    Middag: Kokt broccoli, en tomat, en frukt.
    Meny DAG ELVA Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: En liter juice, tre dl yoghurt naturell.
    Middag: En hårdkokt ägg, en riven morot, en liten burk keso naturell (250 g).
    Meny DAG TOLV Frukost: EN riven morot med citron.
    Lunch: En stor bit kokt torsk med citron, en liten klick smör.
    Middag: En stor biff (ca 250 g), sallad med broccoli.
    Meny DAG TRETTON Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, en skiva rostat bröd utan smör eller pålägg.
    Lunch: Två hårdkokta ägg, en riven morot.
    Middag: En halv kyckling, sallad med olja och citron.

• Jezamine

Hur kommer du må efter detta? El efter ett par dagar?

Avstängd tills vidare
  • Jezamine

"Rigshospitalets ämnesomsättningsdiet" är INTE en diet som rekommenderas av eller kommer från Rigshospitalet. Namnet är missvidande och hospitalet har vid ett flertal tillfällen i massmedia dementerat att de rekommenderar den och t o m varnat för den, samt påpekat att det är bluff och båg att man på 13 dagar kan ända sin ämnesomsättning med hjälp av dieten. Bara en varning alltså.....
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m145790.html

Avstängd tills vidare
  • Anonym (viktras)

Är medveten om det men det funkar iallafall. Man går ner i vikt.

• Anonym (testat)

Jag testade dieten en gång då jag var desperat. Skulle på bal och kom inte i min balklänning. Jag följde dieten stenhårt och det var inga roliga dagar, men det gick. Kom visserligen i klänningen men jag gick inte ner några 7-20 kg, snarare 2. Å andra sidan är jag inte överviktig, de flesta dieter ger ju snabbare resultat i kg för dem som är överviktiga. Har du ingen tidspress skulle jag rekommendera att du väljer någon hälsosammare och trevligare metod att gå ner i vikt med. Kanske viktväktarna? Då är nog också chansen större att resultatet blir mer varaktigt. Lycka till!   

• Anonym (viktras)

Är man inte överviktig så utsätter man sig väl inte för denna diet?

• Saadie

Vafalls ts!!!

"

Är medveten om det men det funkar iallafall. Man går ner i vikt."

Har du legat i koma de senaste åren?

Om du äter 2000 kcalorier gelehallon, och förbränner 2500 kcal så går du ner i vikt!

Den här dieten kommer ge dig huvudvärk, trötthet och risken finns att du slår bakut och frossar i onyttigheter.

Varför har du tidigare inte druckit en kaffe till frukost, sallad till lunch och sen en liten middag?

Du dkriver "Nånting om att ämnesomsättningen ska ändras så att man får lättare förbränning."

Ärligt talat, behöver du gå ner i vikt pga din ämnesomsätning? Tränar du hårt 3 timmar om dagen ochäter 1400 kcal men ändå inte går ner i vikt, ja då kanske du har problem, annars måste du förbränna mer energi och stoppa i dig mindre energi!
  • Jezamine
    Anonym (viktras) skrev 2010-08-20 15:00:34 följande:

Är man inte överviktig så utsätter man sig väl inte för denna diet?

Hur behåller du vikten sedan?
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Rikshospitalets diet