• Nanniz79

Kan man ha chokladpudding i tårta?

Tänkte göra några små bakelser till i morgon.

Trycka ut runda bottnar ur köoot tårtbotten så man kan ha två lager fyllning i.

Kan man ha köppt chokladpudding som fyllning? Ni vet den man gör med pullver och mjölk. När den stelnat kanske ha i en klick gräddeTungan ute

• Svar på tråden Kan man ha chokladpudding i tårta?
  • Birgitta2

Det tycker jag låter kanongott!

• Linduz

Ja, det går alldeles utmärkt!
    Du behöver inte ens ha i nån grädde om du inte vill, blir supergott ändå, bara du låter den stelna ordentligt innan du har på den på tårtan :)

• Philippa

Går alldeles utmärkt men jag har ingen gräde i eftersom man har ju grädde på tårtan...., jag har banan på andra lagret.....

• SVejsan

Vi brukar ofta köra med Fromage och Mousse (choklad bla) som fyllning i tårtan och ibland även chokladmousse på tårtan istället för tex grädde (betydligt nyttigare än pudding och grädde och lika gott) 

• Nanniz79
    SVejsan skrev 2010-08-20 14:30:34 följande:
    Vi brukar ofta köra med Fromage och Mousse (choklad bla) som fyllning i tårtan och ibland även chokladmousse på tårtan istället för tex grädde (betydligt nyttigare än pudding och grädde och lika gott) 
    Finns chokladmousse att köpa, har inte tid att fixa själv därför tänkte jag på pudding
  • Nanniz79

Tänkte ha chokladmousse eller pudding och hallon med grädde

alhgrensbilfluff sen tog det stopp

Täcka med grädde och marsipanöverdrag med små rosa fjärilar på

Svar på tråden Kan man ha chokladpudding i tårta?