• Anonym

Ålandskryssning gravid vecka 32

Jag lägger tråden här där jag kan vara anonym för att sambon inte ska se vad jag skriver.

Jag tänkte överraska sambon med en kryssning till Åland men hur är det med att resa utomlands när man är gravid?
    Täcker försäkringar och sånt om något skulle hända?
    Åland är ju inte direkt långt borta men händer något är det en bra bit till Sverige.

Är det någon som har koll?

Jag har letat på internet efter svar men hittar inga.

• Svar på tråden Ålandskryssning gravid vecka 32
  • Anonym

Jag har ingen aning, men jag skulle ringa barnmorskan eller kanske rederiet och fråga vad de tycker eller vilka erfarenheter de har. Om det handlar om just försäkringar, ring då till försäkringsbolaget och fråga!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-20 15:52:37 följande:
    Jag har ingen aning, men jag skulle ringa barnmorskan eller kanske rederiet och fråga vad de tycker eller vilka erfarenheter de har. Om det handlar om just försäkringar, ring då till försäkringsbolaget och fråga!
    Jag har mailat försäkringsbolaget men inte fått svar än. Jag hittar verkligen inget svar på hemsidan om det.

Rederiet tycker det är okej fram till en månad innan så det är lugnt.
  • Mille11

Vi ska på kryssning om 2 veckor och kommer att vara i 31+6 då så.. :)

Vi ska åka Galaxy med Silja och där stod det som du sa att en månad innan får man inte åka så då är det ju lugnt. Men jag har ganska stor mage så jag har fått ett moderskapsintyg med BF-datum av min BM som "bevis" så dom inte nekar en... :)

Antar att du redan varit så, hur var det?

Är lite kluven på om jag kommer gilla det eller inte..man är ju inte superpigg och rörlig liksom.. :)

Svar på tråden Ålandskryssning gravid vecka 32