• Lejonet

Hur länge jobba?

Tänkte höra vad ni jobbar med, och hur länge ni kommer att jobba innan grav.

• Svar på tråden Hur länge jobba?
  • Cia o krabaten

Du menar innan förlossning va?

Jobbar i butik, blandat stående och sittande. Inga tunga lyft och liknande.
    Med ettan jobbade jag till 2v före BF och hon kom en vecka tidigt, så en vecka var jag hemma.
    Med tvåan så jobbade jag till 6v före BF, tog då semester eftersom det var juli. Sedan kom han också en vecka tidigt så 5v var jag ledig, men hade ju då en 3-åring hemma också. 

• Sodk

heihei:)

Jobber som skiftleder på burger king i Norge och tenkte jobbe 3 uker innen BF (27/10) men just nå jobber jeg 50% før at jeg har haddt vont i magen...men kommer nok gå opp litt i tmer igjen nå i sep :)

Hva driver du med?

• Mållgan

Jobbar som administratör (kontor, sittande) och tänkte jobba till två veckor inna BF. Om allt går som planerat.

• polyester01

Hej!
    Jag jobbar som dagbarnvårdare och jag har tänkt söka HP ( fullt) om inte det går igenom tar jag FP en månad före BF...

• Karlisa

Jobbar i butik, stående/gående med tunga lyft. Har sjukskrivning på halvtid pga foglossning, ansökt om havandeskap de två sista månaderna. Får jag inte beviljat så tar jag ut FP istället.

101014 väntar... :)
  • BeccaStina

är egenföretagare och jobbar med hundar, kommer inte ens försöka få HP då jag inte känner någon som lyckats få det så jag går hem 1 mån innan bf på FP istället

beccastina.blogg.se - mamma till Theodore 080805
  • Girle

Jag har ett ganska stressigt kontorsjobb. Har bf 20 feb, snittas nog runt den 10 o tänkte gå hem ca tre veckor innan dess.

• Frogster

Arbetar som personlig assistent med rejält tunga lyft.
    Kommer arbeta så länge jag klarar av det!

Är i v.29 nu och har inte haft minsta tanke på att sluta jobba förrän kroppen säger att det blir för mycket. Och när det blir vet jag inte men det kommer nog inte dröja så väldigt länge till då fogarna börjar knasa en del.

• babban

Jag är beviljad HP 2 månader innan BF men kommer förmodligen hoppa in och jobba lite då och då

• babban
    babban skrev 2010-08-22 13:07:50 följande:
    Jag är beviljad HP 2 månader innan BF men kommer förmodligen hoppa in och jobba lite då och då
    Glömde...Jag jobbar som reservdelssäljare =)
  • Trasseltroll

Jobbar som maskinoperatör (stående och statiskt/monotomt arbete), har blivit beviljad full havandeskapspenning och har precis jobbat min sista dag. Två månader kvar till BF...

• Lillaliten

Jobbar 5 skift på industri med rätt tunga/många lyft...
    Går hem så fort jag får!! =) Ska söka HP, får se hur det går!

• Ottilia1

Jag jobbar som förskollärare och har två veckor kvar till bf och ska jobba tills vattnet går i princip. Men jag mår toppen och har inga som helst problem...annars hade jag nog gått hem någon vecka innan. Skrattande
    Blir rastlös av att bara sitta hemma och glo!

• FruLööve

Har också funderingar över de, Jobbar som taxiförare och har en del tunga lyft då jag kör sjukresor och färdtjänst!

Får väl se när de börjar bli jobbigt, Om man får stor mage och så

• Nannafia

hej!
    Väntar mitt fjärde barn med BF 28/12, men snittas ca 10 dagar innan dvs runt 18/12. Jag jobbar i sjukvården, och har tidigare fått havandeskapspenning. Min nuvarande chef vill dock inte det... Så jag tar föräldrapenning fom ca 1 månad innan snittet. Känner att jag behöver komma ned i varv, hinna förbereda för bebis och jul på en gång. Vill ha tålamodet lite på topp innan eftersom jag har tre barn innan och julen kan vara rätt så hektisk. Finns också viss risk att det blir snitt tidigare pga hälsan. Man får ju inte barn varje dag, så för min del känns det bra att gå hem lite innan. Jag ser det inte som om man "stjäl tid" från barnet, utan snarare investerar i tålamod och välmåeende inför förlossning och nyföddhetsperiod med mycket amning och sömnlöshet.
    Men alla måste nog känna efter vad som är bäst för just dem. Det kan nog vara väldigt olika.
    Kram

Svar på tråden Hur länge jobba?