• Lisakarlsson70

Gå på toa på jobbet

Hallå där, jag har genom livet haft det lite jobbigt med toalettbiten. Inte för att jag har någon sjukdom eller liknande. Utan just för att det är lite skämmigt.

Därför har detta skapat en del problem för mig på mitt nuvarande arbete, där personaltoaletterna är samlade i ett rum där de är så kallade "båstoaletter" med öppningar ovan och under. Som de flesta säkert vet är ekot ganska rejält på sådanna ställen, vilket innebär att de kan bli lite jobbigt att gå på toa.

Så nu undrar jag om de är fler som har problem med att gå på toa på jobbet? Och om man inte har det kan ni väl bidra med lite tips och trix?

Det vore oerhört snällt om ni skrev en rad!

Kram Lisa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 22:38
    Även fast ni inte har några problem med det får ni gärna lämna ett par rader med råd och tips ni använt er av för att undkomma detta dilemma!

Mvh Lisa

• Svar på tråden Gå på toa på jobbet
  • Lisakarlsson70

Ingen som känner igen sig?

• Nyfiken gul

men varför är det skämmigt med något som alla gör?

Tips är det dåligt med eftersom det är toalettbås, men annars går det ju att dra på vattenkranen medans man kissar...

Annars tycker jag det är skönt med bås för att där hörs det ju bara.. man syns ju inte...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Här och nu

Jag har aldrig skämts för det, men innan jag fick barn hände det att jag inte gick på toa på jobbet alls. Då jobbade jag 8.5 h inkl rast. Ibland 9.5 tim o så 2 timmars restid totalt. Men jag drack dåligt på den tiden. Ett tips är att du sätter på vattenkranen om ni har sån på varje toa. Så hörs det mindre vad du gör. Ska du göra nr 2 kan du lägga papper i toan först.

• Anonym

jag har bara problem med nr2 och letar upp en avskild toalett var jag än är om jag verkligen måste på toa annars håller jag mig tills jag är hemma.

• Bejje

Håller med TS, att gå på toa på jobbet är inget jag älskar, men det gäller bara bajsa. Jag är allmänt äcklad av toaletter som finns på andra ställen än hemma och tycker det är fruktansvät snuskigt att sätta mig ner på en toalettring som massor av andra personer har suttit på.

Vem vet, kanske har någon kille pissat på ringen, det kanske har torkat in och inte syns. Kanske har någon varit lös i magen och sprutat lite poop på kanten och sedan smetat ut det. Alltså, jag tännker alla möjliga tankar och försöker långt in i det sista att hålla mig och gör sådana behov hemma.

• Anonym

men är det lika pinsamt att höra andra gå på toa?

Jag menar det måste ju vara ganska skönt att få höra att även ens kollega fiser medans man kissar eller man hör någon som byter binda i båset brevid?  Varför skulle det vara mer skämmit för att det är du själv som gör så?

Men om det nu är ett problem som gör det jobbigt att hantera så är tipset att lägga papper i botten på toan och att sitta ute på kanten när du ska kissa.

• grunkan

Hahahah! I-landsproblem!

• Anonym

förstår verkligen hur det kan vara jobbigt med att gå på toa på jobbet, jag har IBS och tycker det är lite pinsamt och det luktar ju inte mumma när man går därifrån vilket alla märkt på jobbet så såklart ska man ju på lager mobba sönder mig för det,förstår att de tycker det är kul men jag tycker det är ganska jobbigt faktiskt, drar mig för att gå på toa på jobbet numera

Svar på tråden Gå på toa på jobbet