• Sippan 81

Hjälp mig att byta lysrör i badrumsskåpet

Vi har ett vanligt badrumsskåp med lysrörsarmatur över skåpet. Skåpet är ett kungsör classic, och ag har provat at skruva bort den två skruvarna längst in uppe på armaturet men sen då, sidorna går ju att böja utåt lite men det känns som jag kommer ha sönder det. Hur gör jag för att kunna få bort glasskyddet överst och kunna byta lampan?

(får man länka till skåpet på en hemsida?)

Hjälp iallafall för det känns exakt som jag hamnat i en film när jag går in i mitt blinkande badrum, Typ en scen där en knarkare, mördare eller spöke syns ...

• Svar på tråden Hjälp mig att byta lysrör i badrumsskåpet
  • Sippan 81

det var lossa skruvarna på sidorna och sedan föra/dra överdelen framåt. Du kan vinkla ut sidorna för att det ska underlätta. Första gången var jag så rädd och vågade inte då jag trodde hela lampan, väggen och elledningar skulle döda mig så min kvartersvärd drog och lirkade med kraft och tillslut så lossnade den (han hade heler inte sett liknande lampa och inte heller lysrörstypen som den inuti...

Aja allt jag kan säga är att när jag väl fick bevisat av hans drag och el med lampan påslagen i badrummet inte dödade honom så gick/går det toppen. Det går inte sönder som man tror och man kan ta i... Lycka till! (eftersom jag numera är proffs på min badrumsarmatur så har jag tom. tagit av den för att damma och torka av..... All makt åt mig!

Svar på tråden Hjälp mig att byta lysrör i badrumsskåpet