Fimpen72 skrev 2010-08-21 18:47:44 följande:
Vad har ni tittar på för niositsig? Ni kanske inte pendlar till jobbet?
Tja, typ Mercedes Vito, Hyundai H1, Opel vivaro, Renault traffic, osv. Jättestora familjebussar! Underbara!!
Nej, vi pendlar inte, bilen är MIN

jag är hemma med barnen och min man cyklar till jobbet (i normala fall iaf, nu är jag sjukskriven och han är hemma med oss)
Hade vi inte haft så tätt mellan barnen hade det nog funkat bra med Sharanen men nu behöver vi plats för två framåtvända stolar och två bakåtvända så det blir jäkligt svårt att ta sig förbi dem när nån ska sitta längst bak, det blir ett väldigt bökade när tre av fyra dessutom inte kan spänna fast sig själva.
När bäbisen kommer så ska den sitta fram med mig, Sigrid och Valter i mitten med en stol bortplockad så jag når att spänna fast V och man kan ta sig längst bak, Olivia och pappa sitter längst bak och så finns inget packutrymme alls. Man kan ju inte gärna ställa vagnen i mitten, då skulle ju antingen Olivia eller maken bli krossad om vi krockade!
I de niositsiga kan jag, bäbisen OCH pappa sitta fram, Sigrid och Valter i mitten (med en stol undanvikt så man kommer åt dem ordentligtt) och Olivia längst bak och två tomma säten ifall nån kompis vill följa med från skolan osv! Plus att det ändå är ordentligt med plats för bagage. (och så kan man flytta runt ungarna ifall de börjar bråka!)
Jag måste kunna ta med alla barnen själv på ett smidigt sätt eftersom jag lämnar och hämtar på dagis när min man jobbar.