• Lumut

Möblera bra på 25kvm TIPS tack!

Har nu hamnat i Gbg och i en betydligt mindre lägenhet än vad jag är van vid. Iofs har jag bott på 20kvm tidigare men denna lägenheten är lite svårinredd. Dessutom ska jag klämma in min 180cm säng.

Kortsidorna är 2,5m långa och de andra tror jag är 5-6m långt.

Iallafall så behöver jag råd och gärna bilder på smart möblering, samt förvaring!

Har tänkt att ta min dubbelsäng, med vit kappa och överkast sen  fyllasoffan med kuddar..så det blir som en stoor soffa. Sängenänden kommer desvärre dras längst med dörrgaveln med en marginal av 50cm, känns lite störande men det går ju att ta sig in i lägenheten... tror ni att 50cm känns för trångt?

Sedan köpa platttv som kan vinklas åt båda hållen i lägenheten. så en långsidan känns "luftig"

Skippa soffa m tvbord och istället, vid andra kortsidan då ställa mitt halvstora köksbord+3 stolar. Därefter ta mina 2 malmbyråer och fylla med förvaring samt kläder.

Har köpt en stringhylla som jag ska sätta på väggen med lite böcker i osv...

har någon golvblomma som får dekorera lägenheten...

Men som sagt, gärna länkar eller bloggar med inspiration, för små lägenheter.

Köket har en del skåp..men det får tyvärr itne plats något bord eller barbord där..

• Svar på tråden Möblera bra på 25kvm TIPS tack!
  • Mamsis

Kan du skaffa dig hurtsar, byråer eller köksskåp och bygga upp sängen på? Ger massor av smart förvaring som inte tar plats. antingen om man har tur och hittar beg eller om man köper nytt. Onte för höga dock om du ska använda sängen som soffa.. Eller ska du aldrig fika i 'soffan' utan det görs vid matbordet? 

Svar på tråden Möblera bra på 25kvm TIPS tack!