• Pocahontas

Hur håller du bebisen varm om natten?

Våra flickor är 6 månader och sparkar alltid av sig täcken eller filt. Dessutom lägger de gärna snuttefilten över ansiktet, så jag är orolig för kvävningsrisken (blev skrämd en natt...)

Men pyjamas är ju inte alltid varmt nog - speciellt inte med vintern i antågande! Strumpor trycker dessutom så mycket, inge skönt att sova i, tycker jag själv.

Så, hur håller man de små varma om natten??

• Svar på tråden Hur håller du bebisen varm om natten?
  • tessilus

de flesta bebisar sover i jamas så jag tror nog dina överlever i det åxå.

• frwi

sovpåse finns ju, sitter där den ska och kommer inte över ansiktet

• xXMaLoXx

Nu vet jag inte om det är vanligt eller om det bara är min son. Han är iaf  7 månader och gillar inte täcke eller filt något vidare när han sover, men...har det varit lite småkyligt så har han faktiskt behållt det på. Blir det varmt, så åker det av. Sen är det ju sällan så kallt i ett sovrum att inte en pyjamas skulle fixa biffen så att säga. Dessutom så är för varmt värre än att det är åt det svalare hållet.

Vi kör med långärmat och långbenat när det är svalt i sovrummet och jag har inte upplevt honom som särskilt kall.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • sweran

dottern har klarat sig fint med pyjamas fast vi bara har max 16 grader i sovrummet....

• sahara sahara

Vi behövde nya pyjamasar för några veckor sen, och hittade bara med korta ärmar och ben (vill inte ha tvådelat). När det har varit några kallare nätter nu så räcker inte det, utan hon får helt enkelt sova i långärmad body och mjukisbyxor.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Alfonsina

Att snuttefilten hamnar över ansiktet tror jag är vanligt. Det gjorde min lille kille också ett tag (är 5 månader nu) men just nu lägger han den över bröstet/under hakan istället.

Varför skulle inte pyjamas vara varmt nog? Hur kallt har ni inne egentligen? Vi har letat som galningar efter pyjamasar med korta ben och ärmar för de verkar försvinna inför hösten. Har bunkrat upp nu med ett par iaf i större storlekar, har en varm son nämligen.

• sweran
    sahara sahara skrev 2010-08-21 20:56:13 följande:
    Vi behövde nya pyjamasar för några veckor sen, och hittade bara med korta ärmar och ben (vill inte ha tvådelat). När det har varit några kallare nätter nu så räcker inte det, utan hon får helt enkelt sova i långärmad body och mjukisbyxor.
    kappahl brukar alltid ha ett stort utbud med långärmade pyjamasar, även hela dräkter...
  • Lena

Vi hade pyjamas, ofta med fötter, och mössa och det funkade bra fast vi sov med öppen balkongdörr mitt i vintern.

• Strumpan08

Dottern har alltid sovit i pyjamas, om det varit väldigt kallt så har hon fått tjocka mjuka urtvättade strumpor att sova i också. Hon har aldrig känts kall.

Strumpan ♥ 081209 ~ Pyret ♥ BF 101010
  • Binan

Vad har ni för temperatur i sovrummet där bebisen sover?
    Vad anser ni är kallt? /varmt i sovrummet?

Bekymrar mig för detta varje kväll/natt nu är de ca 24 grader där han sover. hur mycket skulle ni då ha på bebisen?

Svar på tråden Hur håller du bebisen varm om natten?