• mejmej

badböja, när gå över till andra badkläder?

hej när har ni bytt ut badblöjan mot andra badkläder vid bad i badhus??

sonen har snart växt ur sina och inte helt lätt hitta större. visst finns det men inte alls lika vanligt som mindre stl. därför har jag börjat fundera på vilka pottfärdigheter mm som bör uppnåtts innan man byter. givetvis skall barnet ha sådan kontroll så det inte bajsa i vattnet men mer??

• Svar på tråden badböja, när gå över till andra badkläder?
  • Cia o krabaten

Vi har aldrig kört med badblöjor utan med badbyxor som inte läcker ut bajs.
    Fick köpa såna på babysimmet första gången.
    Sonen har såa och de fåtal ggr han bajsat har det inte läckt ut ngt.

• mejmej

jo det är sådanna som sonen har nu men tror jag köpte den största sorten de hade förre gången. får väl fråga vad de säger på varje bad antar jag lite svåtr veta om man åker til något nytt ställe bara.

• Cia o krabaten

Den han har nu är för 18mån tror jag, fanns på simshoppen på mitt större badhus, och där fanns även större om jag minns rätt.

• mejmej

tror hans är till 15kg. har sett i en något större i en affär här i närheten men de flesta verkar sluta i storlek där ungefär. därför jag min undran.

• Cia o krabaten

Ja vi har haft mer vanliga badbrallor också, såna som ser ut som boxershorts nästan fast tajta på benen.
    Han bajsade en gång när vi var på  land och fikade (på stranden) och det läckte inte ut där heller, men vi var aldrig i vattnet då.
    Han är som sagt 2 och ca 16kg. 

• babbelina

Har inte riktigt förstått grejjen med badblöja, kisset kommer ut hursomhelst, det är väll bara bajset den stoppar, men det gör väll vilken annan badbyxa som helst också så länge det inte handlar om vida badshorts? Eller?? Så dubbla uppsättningar badbyxor har vi haft, det ena paret som reserv om olyckan skulle vara framme.

• mejmej

sonen är två och har inte bajsat i blöja, kalsoner eller liknande på flera månader. dessutom mycket "fast konsistens" på avföringen. så antar de skulle stanna nästan oavsätt vad han har för byxor.

• mapo51

Vi har kört på babysimbyxor, det viktiga är att de sluter tätt vid benen. Sonens ben har varit så smala så han har kunnat ha samma storlek nästan hela tiden, i början sydde vi tom in dem för att de inte skulle vara för vida.

• mejmej
    mapo51 skrev 2010-08-22 07:35:26 följande:
    Vi har kört på babysimbyxor, det viktiga är att de sluter tätt vid benen. Sonens ben har varit så smala så han har kunnat ha samma storlek nästan hela tiden, i början sydde vi tom in dem för att de inte skulle vara för vida.
    ja och min knubbis har alltid behövt en storlek i överkant för att få i benen änns torra, olika det kan vara. givetvis vill ingen vara med om att det ligger bajs och flyter runt.
    Tingeling83 skrev 2010-08-22 16:44:07 följande:
    Aldrig haft badblöja !
    ska man ha de???
    brukar vara krav i de flesta badhus  med "badblöja" eller "täta badbyxor" vad jag vet. Men ute i sjöar mm finns väl få som har sådant utskrivet.
  • Tingeling83
    mejmej skrev 2010-08-22 20:58:38 följande:
    ja och min knubbis har alltid behövt en storlek i överkant för att få i benen änns torra, olika det kan vara. givetvis vill ingen vara med om att det ligger bajs och flyter runt.
    Tingeling83 skrev 2010-08-22 16:44:07 följande:
    Aldrig haft badblöja !
    ska man ha de???
    brukar vara krav i de flesta badhus  med "badblöja" eller "täta badbyxor" vad jag vet. Men ute i sjöar mm finns väl få som har sådant utskrivet.
    ok aldrig sett sådan skylt fast badar oftast på vårt badhus i vår ort
    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • mejmej

har det inte hent någon olycka tidigare finns det nog ingen mening att börja nu när de börjar bli stora Glad

• Anne69

Vi har bytt till vanliga badkläder först när barnen varit blöjfria. Innan kan man ju faktiskt inte vara helt säker. Jag har varit med om en 2åring som bajsade i poolen.......men badbyxorna fångade upp det (så det funkar faktiskt). Den största storleken vi har haft var också till 15 kg, vi hann använda dem två ggr kanske - sen var hon blöjfri.

Svar på tråden badböja, när gå över till andra badkläder?