• Anonym (äckelpottan)

Hur gör du med tampongen när du bajsar?

Jag har just börjat få mens igen efter flera år utan pga preventivmedel. Det funkar bättre än jag hade trott, jag använder tamponger och det är helt okej.
    Det är bara en sak jag får problem med:
    När jag bajsar ordentligt trycks tampongen ut, ochjag undrar alltså hur jag ska göra för att hålla den inne? Jag har försökt att helt enkelt hålla för med fingret, men då kommer det kiss och grejer på fingrarna och det känns mindre fräscht.
    Bajsar ni bara samtidigt som ni byter tampong? Eller finns det något hemlligt knep?

• Svar på tråden Hur gör du med tampongen när du bajsar?
  • Anonym

Bajsa å byt tampong.......

• Queenie70

Men tar du inte ut den innan du bajsar?? *paff*

• MissKaos

HAr faktiskt inte gillat tampong efter att jag har fått barn, men innan dess kom den inte ut när jag bajsade. JAg gissar på attt det är risk att den gör det nu, musklerna blir ju slappare. Ska tränas..
    Byter (bytte) alltid tampong ocm jag gör "nr2" pga att jag tycker det känns äckligt om det nu kom bajs på snöret.

ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • jinxy

Men gumman vilken underbar fundering ^^

Jag har som tur är inte upplevt samma problem... jag kanske är dålig på att trycka eller nåt. Men kan du inte byta tampong dom gångerna då? Så du kan ta ut den och sätta in en ny när du är klar? 

• SunnyBunny

Eh tar ut tampongen först och sen bajsar?

• Queenie70

Jag är helt chockad här. Tanken har aldrig ens slagit mig att en del bajsar med tampongen inne...

Haha...man lär sig nåt nytt varje dag på FL....

• längtan09

tar ut tampongen, bajsar, torkar mig, i med en ny. Jag är rädd för att råka skita på snöret och på så sätt få in batkteriena i muttan. så då gör jag så istället

Mamma sedan juni 2009
  • Nyfiken gul

Byter alltid tampong vid bajsning, har alltid gjort så. (trodde alla gjorde det? )

Blöder man inte så mycket att tampongen är torr vid såna byten kanske man ska ha annat mensskydd.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • SunnyBunny
    Queenie70 skrev 2010-08-21 22:42:40 följande:

Jag är helt chockad här. Tanken har aldrig ens slagit mig att en del bajsar med tampongen inne...

Haha...man lär sig nåt nytt varje dag på FL....

haha...ja visst är det underbart;)
  • Anonym

självklart byter man tampong när man bajsar, det handlar om bakterier.

Så ut med den och gör det du ska och sätt in en ny sen.

Svar på tråden Hur gör du med tampongen när du bajsar?