• lidokain

MAM anti-colic flaskor

Är det någon som vet om man kan ställa MAM flaskor i vatten? Det finns små håll i botten för ett jämnt luftflöde. Och då undrar jag om vattnet från flaskvarmare kan sippra in via dem.

• Svar på tråden MAM anti-colic flaskor
  • 2barnsmorsa

nej de gör det inte. man kan när man satt dem i vattenbad (för jag antar att det var det du menade) så kan man ta en handduk och vira runt nedre delen och skaka lite så skakar man ut det LILLA vatten som kommit in. det var det svaret jag fick...

• Jensan 76

Stämmer måttangivelserna på era flaskor?? Jag mätte upp 90 ml o kollade sen i Apotekets flaskor o i deras blev det 80 ml.

• lidokain
    Jensan 76 skrev 2010-08-22 13:25:44 följande:
    Stämmer måttangivelserna på era flaskor?? Jag mätte upp 90 ml o kollade sen i Apotekets flaskor o i deras blev det 80 ml.
    Stämmer inte als, vi har 60 ml sprutor som vi hade från Karolinska som vi använder som mått istället.
  • lidokain

De flaskorna som stämmer bäst med verkligheten är Medelas, resten är ungefär plus minus 10 ml.

• xXMaLoXx

På våra flaskor stämmer det om jag fyller upp vårat 5 dl mått och häller i. Mäter jag däremot upp med det vanliga dl-måttet, ett sånt som sitter i en klase med flera mått...så stämmer det inte. Det felar iof inte mycket, men jag tror man i princip måste fylla det måttet ända upp till kanten och inte spilla en droppe :P

www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden MAM anti-colic flaskor