• Annika123

Kolsvart hår med färg när jag bad om en brun toning! Nu går det inte bort.

Ngn av er som fått för mörkt hår ngn gång hos frisören?  Jag bad alltså om en toning men det måste ha blivit en färg, för det tvättas inte ur efter flera månader. Jag ville ha mörkbrunt, men kolsvart nu. Jag har svart hår i grunden, som jag ljusat upp i omgångar och sedan tonar jag det brunt. Nu är den uppljusningen under allt lager av kolsvart färg...

Finns det ngt man kan göra? Avfärgning? Sliter det jättemkt på håret?

• Svar på tråden Kolsvart hår med färg när jag bad om en brun toning! Nu går det inte bort.
  • little mommy

verkar som det var längesen du var hos frisören? annars skulle jag gått tillbaka och bett dom gör om det..

men nu i annat fall om det var länge sen och färgen inte är borta än.. skulle jag pröva bleka håret och sen färga över det med en ljusare brun. om du har bra kvalitet på håret så att säga.
    en avfärgning sliter mer på håret än en blekning. 

• Annika123
    little mommy skrev 2010-08-22 09:54:47 följande:
    verkar som det var längesen du var hos frisören? annars skulle jag gått tillbaka och bett dom gör om det..

men nu i annat fall om det var länge sen och färgen inte är borta än.. skulle jag pröva bleka håret och sen färga över det med en ljusare brun. om du har bra kvalitet på håret så att säga.
    en avfärgning sliter mer på håret än en blekning. 
    Tack för tipset. Det var längesen, jag trodde att det skulle tvättas ut och bli brunt, som det brukar när jag tonat för mörkt. Men det här sitter som berget tyvärr:(

Ok, så man kanske ska våga köpa en blekning och göra det själv, sen bara tona över brunt..

Ngt tips på en mild blekning? Det ska ju bara ljusas upp några grader.

Tack på förhand!
  • Barnlängtan88

Blekning sliter mycket mycket mycket mer än avfärgning. Dessvärre är det inte säkert att avfärgning tar bort tillräckligt med färg. Bleker du kommer du säkert ljusare än du vill och då måste du färga igen. Du måste färga eller bleka för att bli brun om du är svarthårig. Du kan inte tona ljusare!!!!

• Annika123

Tack! Tror ni det är stor risk att det blir ojämt om jag försöker avfärga/bleka själv hemma? Jag kommer ju tona över det med en brun toning direkt efteråt...

• PoppuRed

Jag har snart hår och jag lejer alltid innan jag ska färga i ljusare färg, funkar galant!

• Annika123
    PoppuRed skrev 2010-08-22 10:38:43 följande:
    Jag har snart hår och jag lejer alltid innan jag ska färga i ljusare färg, funkar galant!
    Hm, skulle du vilja utveckla lite, tack?:)
  • PoppuRed

Jag köper oftast i märket MOOD 100 .  (finns i de flesta matbutiker)men ska jag färga hela håret måste jag köpa två paket. Låter det sitta ca 1 h för att det tar lite längre tid att det ska bli ljust. Sen färgar jag i ljusbrunt eller som jag nu har i rosa :) köpt en burk på www. bluefox.nu

Sen blir det ju utväxt såklart och det går lika bra att färga på utväxten och göra samma procedur.. Mitt hår tål väldigt mycket...

• Annika123

PoppuRed, det låter som du har jättebra koll på färgerna. Själv har jag aldrig färgat hemma, undrar om man vågar. Det jag måste göra är alltså att bleka håret, men hur mkt om det bara ska bli några nyanser ljusare än svart, alltså mörkbrun?

Blir lite skrämd av avfärgningspaketen, eftersom det ser ut att bli riktigt blont?

• Barnlängtan88

Tona ljusare går inte. Med toning blir det bara mörkare. Jag är frisör. Skulle aldrig bleka det hemma. Först blir det orange av blekning. Lägger du då på mörkare brun blir det grönt. Gå till frisören

• Annika123
    Barnlängtan88 skrev 2010-08-22 10:55:06 följande:
    Tona ljusare går inte. Med toning blir det bara mörkare. Jag är frisör. Skulle aldrig bleka det hemma. Först blir det orange av blekning. Lägger du då på mörkare brun blir det grönt. Gå till frisören
    Ooops, det vill jag ju inte! Jag går till frisören!
Svar på tråden Kolsvart hår med färg när jag bad om en brun toning! Nu går det inte bort.