• Mixela

Hur piffar jag till vår tvättstuga?

Tvättstugan i vårt hus från 1978 är det fulaste jag sett. Brun matta på golvet och senapsgul tapet med brun/orange stänk på. Nu ska vi installera bergvärme och nya pannan ska in i tvättstugan, så nu är där rensat på prylar och skåp (IKEA:s Ståt).

Det är fullproppat där inne och inte så lätt att sätta upp t ex hyllor heller, p g a att proppskåp och annat är i vägen.

Jag behöver idéer! Hur kan jag piffa till tvättstugan utan att byta ytskikten på golv och väggar (finns varken tid eller pengar för det)? Hur fixa mer förvaring? HJÄÄÄÄÄLP!!!

Vill se bilder på era tvättstugor!

• Svar på tråden Hur piffar jag till vår tvättstuga?
  • Nyfiken gul

Elfa-hyllsystem kanske?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

lite fin tvättsortering

• Nyfiken gul

googlade på ordet "tvättstuga" och fick upp massa bildträffar, du hamnar på en massa sköna bloggar med tips och trix för hur du kan få just din tvättstuga att fungera.

Själv bor jag i hus från 1948 och det enda jag kan säga med min tvättstuga är att man behöver rutiner för att få det hela att gå runt när man brister i förvaring.  Jag har taket fullt med tvättlinor så jag kan tvätta ca 5 maskiner och hänga utan problem ( och då pratar vi 6 kg kapacitet i maskinen) . På så sätt har jag ingen tvätt som ligger på hög och väntar på att tvättas - jag sorterar och tvättar vartefter helt enkelt eftersom det alltid finns plats.

Jag har ett gammalt köksbord som avlastning där all tvätt som ska manglas hamnar.

En stor trådback från Elfa tjänar som "springkorg" där den rena tvätten hamnar och sen viker jag den uppe i huset. Min rutin i det här är att en ren maskin hängs = en torr maskin tas ner och viks.

För övrigt är min tvättstuga just en tvättstuga och inget annat. Förråd och övrig förvaring ordnas på annat sätt.

• Joico

Haha varför gick det inte att göra ETT inlägg istället för SJU...?

• Nyfiken gul
    Joico skrev 2010-08-22 12:19:51 följande:

Haha varför gick det inte att göra ETT inlägg istället för SJU...?

haha jag vet... jag snöade in lite på ämnet...
  • Mixela

Tack för alla förslag! Behöver mera idéer!!!

Svar på tråden Hur piffar jag till vår tvättstuga?