• Mellisen

Fråga till dej som använder Ugg´s

Funderar på att köpa ett par Ugg´s inför höstern/vintern. Jag har sett att man får mycket bättre pris om man köper dom via nätet, så jag tänkte göra det........
    Men, några frågor till de som har Ugg´s

Är dom normala i storleken? Smala, breda?

Hur breda är stövelskaften över vaden?

Är dom tillräckligt varma för att använda på vintern?

Berätta gärna om du har några åsikter om stöveln som du tror att jag skulle vilja veta

Tack för hjälpen på förhand!!!!

Ella MELINA 2007-02-03 MÅNS Love 2008-05-19
  • Svar på tråden Fråga till dej som använder Ugg´s
  • Anniiee

Köp inte fejk. Inte täta någon stans, och om du har förmåga att gå snett eller något så är dom nedtrampade för längesedan! Annars är dom OK i storleken ja :)

• En Dum En

Om man kollar på nätet tycker jag att det stått på flera ställen att man ska ta en storlek mindre än man brukar. Jag kollade på Uggs på www.brandos.se men jag börjar bli tveksam. Jag går lite snett med fötterna så då blir dom alltså förstörda snabbt.

• Anniiee

Mina blev det. Och jag går också lite snett, ibland. Hela skon var nedtrampad på ena sidan så det inte gick att använda dom och då hade jag inte haft dom länge. Men å andra sidan var det billig köp (skopunkten) så kan ju haft med det och göra.

• SoStylish

Jag har haft ett par look-a-likes och dom har varit värdelösa. Riktiga Ugg's blir däremot inte sådär nertrampade!

• En Dum En

Betalar jag över 2000 kr vill jag ju kunna ha dom hela vintern.

• Mellisen

Jag har tänkt köpa "riktiga" uggs. Är det så att man ska ta samma storlek som vanligt tro??? Jag blir inte klok....

• maxibusius

Jag har ett par äkta, med det stickade utseendet med knappar på sidan. De har töjt sig lite lite, skulle kunna haft en storlek mindre. Vet inte hur töjningen är på mockavarianterna dock...
    Jag älskar dem, har dem till allt under hösten!
    Min syster köpte dem till mig i New York, så om du känner någon som bor i USA eller ska åka dit, beställ av dem, för de är mycket billigare där!

• maxibusius

Glömde säga att de är ganska breda, både över foten och över skaftet...

• Mellisen
    maxibusius skrev 2010-08-24 19:26:53 följande:
    Glömde säga att de är ganska breda, både över foten och över skaftet...
    Men normala i längden eller?

Tack för hjälpen
    Det blir ett par i mörkbrun mocka
  • En Dum En
    Mellisen skrev 2010-08-24 21:36:22 följande:
    Men normala i längden eller?

Tack för hjälpen
    Det blir ett par i mörkbrun mocka
    Jag ska ha chocolate!! 
Svar på tråden Fråga till dej som använder Ugg´s