• gumman1982

Jag har svårt att lita på min sambo

Vi har varit ett par i 14 år och har två barn ihop 7 och 5 år.
    Jag har sedan några år tillbaka kommit på han med att flörta på krogen (kom hem med tele nr mm) och porrsurfa och kontakta tjejer på olika sajter. Han lovade att inte göra om det för det var ju mig han älskade och han garanterade att inget har hänt. Nu har jag kommit på han med surfningen och att han kontaktat tjejer igen 4 ggr med några månaders mellanrum. Jag tar väldigt illa vid av detta och det känns som ett slag i magen. Han har till och med frågat några tjejer om dom kan ses vid sidan av vårt förhållande. Jag känner att jag inte duger och att allt han säger till mig är lögn. Han har lovat mig varje gång att det inte ska upprepas men ändå händer det. Jag ser det som otrohet att han håller på som han gör. Han förstår att jag mår dåligt men blir irreterad då jag tar upp det. Vi har varit hos familjerådgivningen och det kändes bättre, han öppnade sig mm. men jag är ändå osäker på om det han säger är sanning! Han är jätte snäll och vill absolut vara mig nära, mysa i soffan mm mm.

För några månader sedan såg jag att han startat ett nytt mailkonto som han påstår att han glömt inloggning till, men jag misstänker att det är något nytt pågång. Enligt faniljerådgivaren skulle jag en tid ha rätten att se hans mail och det var han helt med på, men denna får jag inte se. Han går hos en psykolog då han själv säger sig tycka att det är jobbigt att han håller på som han gör.

Nu är han utomlands och jag känner mig fruktansvärt orolig, jag vet ju inte alls vad han gör där med kompisar och arbetskamrater, han blir väldigt tyst då jag glider in på ämnet och det gör mig orolig. Han säger sig inte göra något men hur mycket jag än vill tro på det så vågar jag inte för jag vill inte bli sårad igen!! Han är ju ändå långt bort så han har ju alla möjligheter..

Vårt sexliv har tagit stryk av detta då jag inte vill längre. Lusten är helt väck. Han har ju ett stort sexbehov och jag kan inte tillfreställa det då jag hela tiden är orolig att han har någon vid sidan och att han hoppar från ena sängen till mig.

Jag vill verkligen få lusten tillbaka och kunna lita fullt ut på han men hur ska jag göra?

Detta tär på vårt förhållande otroligt mycket och jag vill att det ska funka. han blir jätte rädd då jag säger att jag inte orkar mer för han vill inte att vi ska gå isär, men vad ska jag göra?

Jag älskar han  och vill att det ska fungera.

Vad ska jag föra?

Tack på förhand
    Ledsen torris

• Svar på tråden Jag har svårt att lita på min sambo
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du är mycket otrygg i er relation och det är lätt att förstå. Hans sätt att ha andra relationer bredvid som du inte tycker är OK sårar dig mycket. Det leder till att du drar dig tillbaka för att skydda dig och till och med tappar sexlusten. Ert läge är allvarligt. För att du skall kunna bygga upp ett förtroende igen krävs att han verkligen förstår hur illa han gjort dig och att han slutar ha relationer bredvid på ett sätt som inte är OK för dig. Han måste verkligen ta problemen på allvar. Det är bra att han går till psykolog och att ni går i familjerådgivning. Jag tycker att ni skall behålla de kontakterna eftersom det är svårt för er att klara ut detta på egen hand. En förutsättning för att du skall få lusten tillbaka och känna trygghet igen är att du vet att han anstränger sig för att lösa problemen och att du ser resultat.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Jag har svårt att lita på min sambo