Helene70 skrev 2010-08-23 12:46:39 följande:
Tack för era svar!
FL är ju rena guldgruvan många månger
.
Efter att ha läst era inlägg så lutar det nog åt att jag kommer att köpa både sjal och sele. Just nu kör jag lite afrikanskt då jag använder ett vanligt lakan i stället för baby björnen som har visat sig vara VÄRDELÖS. Hur kan dom sälja den dyngan?
Problememt med lakanet är (som ni säkert har listat ut) att barnet inte sitter så skönt men lakanet är ljusår bättre för min rygg.
Frösöblomster: Har du erfarenhet av ergo också eller har du bara kört boba2G? Jag är lite i valet och kvalet vilken jag ska välja. Jag ska tillägga att jag är en liten mamma på 154 cm och 48 kg.
Jag är också liten 160 och 48 kg. Jag är lite tveksam vad gäller ergon om du är så pass kort. Man kan dra åt höftbältet bra, men minsta måttet på axelbanden är rätt långt. Passar längre bärare bättre. Jag har burit i Angelpack tidigare som jag älskar, som också passar små personer, men den avlastar inte lika bra när barnet blir lite tyngre. Avlastar säkert bra ett tag till, men jag skulle satsat på en annan när hon nu är så pass "gammal" så hon inte växer ur den för fort så att säga. För små bärare brukar annars beco butterfly II rekommenderas. Action baby carrier sitter också kanonbra på mig, men den är ordentligt låg i ryggpartiet och har man en "utbrytarkung" (eller drottning) så bör man hoppa den

. Min yngsta höll på att göra en bakåtvolt ur när jag provade den (han var 4 månader då).....vet inte hur den avlastar när barnet blir tyngre heller.
Summa sumarum: Du har inte möjlighet att prova

? Annars skulle jag nog rekommendera becon eller boban till dig. Även om boban är tänkt för lite större barn, så vet jag dem som haft den från 7-8 månader och att den fungerat bra.