• ravenlady25

Varken samlag eller barn

Har varit ihop med min sambo sedan slutat av maj 2009.. Vi har bott ihop sedan 1 augusti 2009. Jag älskar honom väldigt mycket. Vi har ett bra sexliv på sätt och vis.. Han tillfredställer mig och jag han men trots att vi varit ett par i över ett år har vi aldrig haft samlag. Jag har frågat flera gånger varför men får inget riktigt svar. Senaste tiden har jag gett honom massor av hintar att jag saknar den delen i vårt sexliv men utan framgång. Börjar undra om det är något fel på mig som gör att han inte vill ha samlag. Vad ska jag göra? Jag vill även ha ett barn med honom men han vägrar. Han är äldre än mig och hans yngsta barn är 20. Han skyller på ålder, det faktum att min minsta inte bor hemma pga sin problematik som gör att jag inte orkar ha henne hur mycket som helst och att vi har för trångt. Vad gör jag?
    Vad ska jag göra med min älskade man som inte vill ha samlag vilket också helt utesluter möjligheten till ett bar som han inte heller vill ha. Han vill gifta sig men inte ha samlag så jag fattar ingenting. Hur ska jag göra??

• Svar på tråden Varken samlag eller barn
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det blir svårt att förstå varför din sambo inte vill ha samlag. Alldeles säkert finns det skäl för detta som inte kommit fram. Jag tycker inte att du skall anklaga dig själv för jag tror inte att det handlar om dig. Det här en en väldigt viktig fråga och du behöver en mycket bättre förklaring av din sambo. Du tar också upp din önskan om barn men här tycker jag att ni skulle behöva en mer öppen och trygg relation innan ni eventuellt skaffar barn. Ni är ju inte överens i den här frågan och det måste ni vara så ni har en del att jobba med.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Varken samlag eller barn