• Lilla pyret

Behöver verkligen bra förslag på dop låtar!!

Hej.

Skulle behöva mycket tips o idéer på vad man kan välja för låtar till kyrkan.
    Helst inte med för kristligt budskap o gärna "glada" lite "svängiga" låtar.

Ev kommer min kusin spela (gitarr) & sjunga.

Tacksam för alla förslag!!!!

• Svar på tråden Behöver verkligen bra förslag på dop låtar!!
  • artax

Bo Kaspersorkester-vad ska du heta? den e så fin.. :D passar perfekt till dop.

• mamlan

Den här är kanske inte så "svängig" men jättefin och passar på dop. Hade gärna haft den på mitt barns dop.
    Ainbusk med  Älska mig.

">

• LillTussen

Lyckans minut, en tonsatt dikt egentligen

www.melos.se/&songid=4

Det går att lyssna på den omk du trycker på den runda knappen i mitten uppe till höger.

• carbe

Handens fem fingrar- Lisa Nilsson har gjort den vet jag..

• chrissepisse

Jag gillar psalmen "Du vet väl om att du är värdefull". Visst, det är en psalm och har därmed ett kristet budskap, men den är svängig och lätt att sjunga och jag tycker att texten är fin. Vi har haft den på båda våra barns dop.

• 071001

Säger som ovan, Du vet väl om att du är värdefull, Guds kärlek är som stranden.. (kan heta nåt annat men prästen vet garanterat vilken det är) och Trygga räkan är ju en klassiker.

Nån psalm får du nog stå ut med ts om du ska ha dop i kyrkan.

• mamlan
    chrissepisse skrev 2010-08-22 20:53:49 följande:
    Jag gillar psalmen "Du vet väl om att du är värdefull". Visst, det är en psalm och har därmed ett kristet budskap, men den är svängig och lätt att sjunga och jag tycker att texten är fin. Vi har haft den på båda våra barns dop.
    Jo, den är jättefin, brukade sjunga den för min flicka när hon var liten och skulle sova..nu får jag inte sjunga längre
  • nea82

gå in på www.dopguiden.se och kolla. där finns jättemånga fina låtar som du även kan lyssna på. vi hade låtarna "livet i min famn" och "theos sång" på vår sons dop för några veckor sedan... inte ett öga torrt!

• Delapitated
    chrissepisse skrev 2010-08-22 20:53:49 följande:
    psalm 791 om jag minns rätt är "du vet väl ..." :) så du vet :) hade tänkt att skriva den också men tipset om "lyckans minut" är ju jättevacker, sitter o lyssnar på den just nu! :) Så har jag sagt mitt också :)
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur
  • KalleKuling

Jojje Wadenius - Mitt lilla barn
    Stevie Wonder -isnt she lovely

• aldrigmer

Om man väljer att döpa sitt barn, varför i hela friden undanber man sig "kristligt budskap"? Dopet är en "kristlig handling" som leder till att barnet upptas i kyrkan.......

Svar på tråden Behöver verkligen bra förslag på dop låtar!!