• krypsyl

hjälp med pyjamasparty

Dottern fyller sju om ett par veckor och önskar att ha ett pyjamasparty. Hon vill bjuda alla tjejer i klassen och har sedan ett par till som kommer, med sig själv och syrran blir det sammanlagt 13 barn (om alla kan komma). 

Största frågan är om man kan ha ett pyjamasparty utan att barnen sover över? Enligt dottern är det okej. Jag hade tyckt att det var kul om de sov över, men vi kan ju knappast ha 13 barn som sover hemma hos oss...

Funderar på tacos till middag, skattjakt efter godispåsar, ev måla/rita på örngott, titta på film, läsa saga (men vilken???)... Inget är spikat än, och vi kanske inte gör allt, det är som sagt funderingar.

Är det någon som kan komma med lite mer roliga tips? Lekar som sjuåringar gillar, filmer, sagor, skattjaktstips mm.

• Svar på tråden hjälp med pyjamasparty
  • Cia o krabaten

Film känns för långt.
    Kalas brukar ju vara 2-3h och ska då 1,5-2 av dem vara film??
    Nej men lite snurra flaskan lekar och någon "spökhistoria" med lyckligt slut kanske? 

• krypsyl

Film tänkte jag mest om det skulle bli sova över... Har du något tips på bra spökhistoria? Det får helst inte vara för läskigt eftersom det börjar bli skumt på kvällarna nu och vi ev har skattjakt utomhus.  

• pigglet

Leken "farfars gamla kalsonger" gillar vår tjej! Man sitter tex i en ring, och ställer frågor till varandra. "Vad har du på huvuvdet när du vill vara fin?" "Farfars gamla kalsonger!". "Vad gillar du till middag?" "Fgk"...

På biblioteket brukar de vara suveräna på att plocka fram bra böcker efter ens önskemål! Du vill ju ha något riktigt bra, som en kapitelbok, men så kort att den går läsa på kanske 15 minuter...

Film gillar jag inte riktigt, det är verkligen bortkastad tid som 6-7-åringar kan göra så mycket roligare av!
    Du har ju redan så många roliga idéer, ni hinner nog inte så mycket mer...

• krypsyl

Vad tycker ni, ska ett pyjamasparty sluta med att man sover över, eller är det ok att sätta en sluttid så att alla går hem? 

• wowkelly99

hej ska ha pyjamas party och om ni vet några leker och saker man kan göra skulle det va snäll

• Den allsmäktige

Bästisen/bästisarna kan ju sova över

• VillHjälpaTill

Jag tycker att du/ni kan ha ett pyjamasparty utan att någon sover över, då är det ju detta med tiden. Om dom är 5-8 år kan man kanske ha kl, 17-20 eller nå sånt, en lek som den åldern brukar tycka om är dansstop och viskleken' Eller under hökens vingar kom, vet inte om detta var bra tips men hoppas ni får det bra/Anonym ?? åring

1
Svar på tråden hjälp med pyjamasparty