Börja äta kött igen efter 14 år?
Är det nån som har börjat äta kött igen efter en längre tid som vegetarian? Kan ni i så fall dela med er av era erfarenheter? Hur börjar man och hur reagerar kroppen?
Själv funderar jag mer och mer i banorna att börja äta kött igen, åtminstone lite grann. Det är numera väldigt opraktiskt att vara vegetarian i en familj där man och son äter kött. Jag vill inte att sonen ska äta quorn och sojaprodukter med en massa tillsatser alltför ofta men jag vill ju ändå att han får i sig ordentligt med järn och proteiner. Att laga två rätter varje dag känns inte så smidigt i längden och dessutom är jag inte säker på att jag känner lika starkt för att vara vegetarian längre. Numera går det ju att köpa mer kravmärkt och närproducerat och då känns det mer okej att äta kött tycker jag.
Men kan man bara börja äta det igen efter nästan 15 år? Har ätit en del fisk och ägg och mejeriprodukter så helt ovan är ju inte magen. Det känns ändå som ett ganska stort steg tycker jag.
Är fortfarande lite osäker och söker väl mest lite input och erfarenheter från andra så kan ni hjälpa mig med det så blir jag glad