• MatildaAn

Amningskläder, hur ska man ha råd?!

Ett bas-linne för över 300kr!

Varför ska dessa kläder vara så fruktansvärt dyra!? -surt att handla dom, imed man bara använder dom en kort tid.

Ni har inga tips var man kan få tag i relativt billiga och snygga amningskläder?

Tacksam för svar=)

• Svar på tråden Amningskläder, hur ska man ha råd?!
  • Vickan I

Jag körde HM:s amningslinnen under vanliga kläder. Fungerade utmärkt och billigt var det också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Flickan och kråkan

Jag har egentligen inte använt så mycket amningskläder. Amningsbh:ar + 2 tröjor har jag haft....till två barn. Har haft andra amningsvänliga kläder istället som fungerat lika bra. Och har ammat rätt länge. Nej, jag har lagt pengarna på annat .

• Dixie

varför köpa amningskläder?? det går bra med vanliga kläder - ha t.ex. ett linne under t-shirten, lyft upp t-shirten och dra ner linnet under bröstet så kan du ju amma - fast en amningsbehå är ju bra att ha! 

• Kianne

Jag köpte ett par linnen på Stadium (Warp) med knäppning som jag tycker funkar bra. Minns inte exakt, men de kostade 99 eller 129 kr st.

• cicci85

Jag köpte boobs linnen och tröjor på rea och på tradera. Jättebra kvalitet!

• Cia o krabaten

Hm säger jag med, men det är heller inte nödvändigt med amningskläder alls!
    Hade en i mammagruppen vars storlek inte passade med tex Boob (som hade patent på grejen då) och hon hade vanligt ganska löst linne med tex en skjorta utanpå.

• chokladkaffe

Jag körde HM´s amningslinnen. Köpte två vita och två svarta för 400kr och de hade jag alltid på mig under eller så hade jag dem bara under sommaren. Amningsbh använde jag aldrig iochmed linnet.

Trams att köpa dyra amningskläder om man inte vill lägga pengarna på det. Vet dock kompisar som köpte en massa märkesgrejer relativt billigt på tradera om man är sugen.

• MatildaAn
    Flickan och kråkan skrev 2010-08-22 21:20:18 följande:
    Jag har egentligen inte använt så mycket amningskläder. Amningsbh:ar + 2 tröjor har jag haft....till två barn. Har haft andra amningsvänliga kläder istället som fungerat lika bra. Och har ammat rätt länge. Nej, jag har lagt pengarna på annat .
    Okej tack för tipset. Första barnet och jag "tror man måste ha allt som står i tidningarna" Skönt att höra att man slipper det.  . . Vad för amningsvänliga kläder menar du då?
  • MatildaAn
    Dixie skrev 2010-08-22 21:20:19 följande:
    varför köpa amningskläder?? det går bra med vanliga kläder - ha t.ex. ett linne under t-shirten, lyft upp t-shirten och dra ner linnet under bröstet så kan du ju amma - fast en amningsbehå är ju bra att ha! 
    Tusen tack för ditt svar. Första barnet och har ingen aning om hur något går till, så jag tror på allt som det står i tidningarna och det blir dyyyrt..=)
Svar på tråden Amningskläder, hur ska man ha råd?!