• Neko

Vad gör ondast; vax eller epilator för hårborttagning?

• Svar på tråden Vad gör ondast; vax eller epilator för hårborttagning?
  • Moonprincess

Epilatorn, helt klart!
    Jag var och fick mig en brasilianare idag, och gjorde även under armarna och benen. Och jag har gjort på benen och under armarna med epilator och försökt att göra en brasilianare själv med den. På benen vänjer man sig, under armarna så... ja, jag svettas som en gris när jag ska göra det för jag vet hur ont det gör. brasilianare med epilator är bara att glömma. Totalt glömma. Herregud...
    Men iaf! Vaxa rekommenderar jag! Ben och under armarna kan man ju göra själv, men brasilianare ska man nog gå till ett proffs och göra, för det gör mindre ont om någon annan gör det, går snabbare då :P Gör man själv så drar man ut på det hela, drar inte tillräckligt snabbt och så :P

• Neko

Gör det mindre ont om man gör det hos ett proffs? Tänkte mest på benen... jag tycker det är svårt att göra själv, blir alltid kvar något enstaka hårstå här och var och ska jag plocka dem för hand så tar det säkert några timmar... ^^ Plus att jag behöver typ tusen remsor...

• Mrs Statham

Det beror på vart skulle jag vilja säga.
    På benen gör det helt klart mycket ondare med vax om man drar bort en hel remsa på en gång. Armhålorna likaså. Har aldrig riktigt lyckats vaxa mig själv där iofs. Epilera benen tycker jag bara pirrar (lite skönt) men det kan bero på att jag har en ganska känslig hy,epilatorn tar ju inte och skadar huden på samma sätt som vax gör.
    Brasiliansk epilering är bara och  glömma, det kan bara en proffsvaxare lyckas med.
    Jag känner att jag inte riktigt har råd med att gå och vaxa mig hela tiden så jag epilerar överallt förutom typ i ljumskarna och inåt om du förstår, där rakar jag mig.

• Marzenie o dziecko

jag har bara provat vax och epilator på mina ben.
    måste säga att vaxet var milt mot epilatorn.
    försökte på bikinilinjen en gång....AJ  som f-n säger jag bara.
    jag gav bort den efter 1,5 användning.
    Jag rakar benen i duschen 2 ggr per vecka och tycker det funkar bra.

• Neko
    Marzenie o dziecko skrev 2010-08-24 00:36:55 följande:
    jag har bara provat vax och epilator på mina ben.
    måste säga att vaxet var milt mot epilatorn.
    försökte på bikinilinjen en gång....AJ  som f-n säger jag bara.
    jag gav bort den efter 1,5 användning.
    Jag rakar benen i duschen 2 ggr per vecka och tycker det funkar bra.
    Härligt om det hade räckt att raka 2 ggr i veckan, jag får stubb efter 2 timmar typ =S
  • Neko

Blir det kvar några få hårstrån när man använder epilator på samma sätt som vid vaxning? Hur blir det om man vaxar hos proffs?

• 7 små apor

Jag har testat epilator och det är något Satan har uppfunnit eller så är det ett tortyrinstrument från romartiden.
    Därför har jag aldrig testat vaxning. Jag föreställer mig att det är som att bli överkörd av 10 epilatorer samtidigt.

• Marzenie o dziecko
    Neko skrev 2010-08-24 01:14:55 följande:
    Härligt om det hade räckt att raka 2 ggr i veckan, jag får stubb efter 2 timmar typ =S
    Jag har faktiskt tur med det.
    Har lika tunna hår på benen som på armarna :)
Svar på tråden Vad gör ondast; vax eller epilator för hårborttagning?