• Anonym

Min 4-åring har ett ytligt blodkärl i ansiktet, går det bort tro?

Det är en röd prick med små ljuslila strimlor runt om..pytte litet...men undrar ändå om det är något som alltid kommer finnas kvar nu... lite synd då det sitter på kinden...är också lite orolig att det kommer bli större.

Kanske någon här som har/haft barn som har något liknande och om det har bleknas eller gått bort helt och så...

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Min 4-åring har ett ytligt blodkärl i ansiktet, går det bort tro?
  • 010306

Har en 9 årig tjej som har nått liknande. ser ut som en röd prick på kinden typ i samma size som en större finne. Hon har nog haft det i 2 års tid minst nu & det syns lika mkt än

• Anonym

Då är det nog något liknande som min flicka har...lite synd när det sitter i ansiktet om det aldrig kommer gå bort och så...min flicka har haft sin "prick" sedan i vintras ungefär...

• 010306

Ja jag tycker oxå det men vet inte om det är nått att göra åt :S

• Anonym

Nä troligtvis inte, inte nu när dom är barn i allafall, en skönhetsprick säger jag...om hon frågar senare... 

• Shmone

dom kan komma och gå litegrand, men kvar blir dom nog alltid. Jag har såna på händerna som jag haft sedan jag var liten. Det är som att blodkärlen vid vissa punkter går utanför huden.

• Anonym

Om det är ytliga blodkärl så  går det att ta bort med laser sen när hon är äldre. Har själv gjort det. Men tyvärr brukar det komma tillbaka om man har den hudtypen.

• Anonym

Tack för era svar...tycker lite synd om henne när det sitter där det gör...

Men det är pytte pytte smala strimlor som man bara ser om man tittar jätte noga...

Svar på tråden Min 4-åring har ett ytligt blodkärl i ansiktet, går det bort tro?