• Sabirah

    hjälp!! vart kan man köpa bagels ?!

    hej hej!!

    Är gravid och extremt sugen på en bagel med philadelphia ost i *mums* åt det när jag var i USA och är så ledsen att det inte finns här, eller iallfall inte vad jag har hittat...

    Är det nån som vet vart jag kan köpa det? Eller nån som har ett bra recept? Längtar verkligen och kan knappt sova ju! *skrattar*

    Ta hand om er!
    Sabirah

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-06 17:03:14:
    www.newyorkbagel.co.uk/images/bagels.gif

  • Svar på tråden hjälp!! vart kan man köpa bagels ?!
  • Sabirah

    hmm... har aldrig hört talas om det, men jag vet att dem har på mc Donalds (frukost), men dem e inte alls lika goda som den jag åt

    men jag skall kolla... tack för tipset

  • Sabirah

    Setta funderar på att åka till Helsingborg bor i Göteborg hmm varför har dem inte det här?! ett helt café min dröm! hehe

  • Danbala

    Brukar finnas på hemköp här, t.o.m... (Har sett det både på det i Nordstan och det vid Hvitfeldtska platsen, f.ö., eftersom du skriver att du bor i Gbg. )

  • Peztis

    De säljer i vissa ICA-butiker och jag har sett på PrisExtra är i Sthlms-området.
    Kanske din ICA-butik kan ta in dem?
    Finns i påsar om 5 för ca 30:- i naturell, sesam, vallmo och jag har för mig att det var en till.

    Ibland finns det dessutom i de butiker som bakar eget, t ex Coop Forum har det.

    Har provat olika recept men inget blir som i USA... även om man tar deras recept.

    Åh, vad gott m bagels! Är fantast!

  • Sabirah

    oj har aldrig hört talas om att det skulle finnas på hemköp, ica eller coop! ochdå har jag endå letat! lol! Det blir att leta en extra gång nu när man har fått lite hopp

    tack allihopa Håll tummarna för att jag hittar LOL

Svar på tråden hjälp!! vart kan man köpa bagels ?!