• Anonym (Ledsen)

Tillit ?

Hej ! Jag behöver verkligen råd mitt liv är kaos just nu. Jag har levt i en relation i 4år med en man som har varit mitt allt.jag flyttade från min hemstad till storstaden för utbildning i han. Hela året 2009 var ett jobbigt år vi fick ett ms o båda hade det tufft privat plus våra problem vi hade ihop. I våra tjafs sa han i vrede ofta att han inte visste vad han ville med oss. Det gav mig en osäkerhet hos mig om tilliten ang vårar förhållande inte tilliten till han som person o det tyckte han va konstigt. Med tanke på att han har lämnar mig 2 ggr i början av året 2010 så förstår jag inte varför jag fortf har känslor för honom. Jag är en idiot rent sagt som e värd någonting mycket bättre men ändå så dras vi till varandra osv hur mycket vi skadar varandra mentalt. Han gjorde slut senast i juni o ja flyttade ut o var helt knäckt vi har träffats o umgåtts som om vi fortf e tillsammans. Jag har frågat ofta vart vi står o han säger att han inte vill rusa in i något så det inte blir lika fel som sist men art vi har något men han säger inte vad det står för. Det har gått 2 mån o det har funkat riktigt bra tills igår. Av misstag råkade jag se en chat konversation som han hade haft tidigare med en tjej för ca 5 dagar sedan det var en massa komplimanger från hans sida till henne o att dom skulle ses osv. Själva grejjen vi är inte ihop men jag har frågat 3 ggr om henne eftersom han har henne på Facebook o hans svar e att han inte vet vem det e. Jag hann dessvärre inte läsa hela konversationen eftersom jag hamna i chock. Jag frontade honom o jag såg att han ångrade sig över sitt agerande o att ingenting betydde för honom.i samma veva säger han att han vill ha ett förhållande med mig igen i barn o allt för han vet hur mycket det betyder för mig. Och ja undrar i frågar såklart varför han inte kunde sagt det tidigare för att han ville. Ja undrar om det e en massa bortförklaringar eller om han verkligen har hittar sig själv nu. Jag var inte sedd i båtar förhållande den senaste tiden i nu sker detta o han som vill starta på nytt börjar allt med en lögn. Hur ska ja veta att omnhan har varit mig trogen ? Finns inga svar jag har alltid litat på honom. Iaf jag kontaktade tjejen o frågade henne hur dom fick kontakt o d var via en dating sida. Ja har frågat han detta o han har sagt nej flera ggr. Jag vet att det e fel o kolla vissa privata saker men jag orkar inte grubbla mer men av ngn känsla kollade jag hans bank o där står det klart o tydligt att han har betalar avg för medlemskap i 2-3 mån. Ja frågar han igen för o ge han en chans o han nekar . Ja visar han banken o han säger att ngn måste ha hackat sig in på hans kort likaså Facebook o allt e tydligen hackat. Ja vet att han ljuger . Ja kan inte fatta varför jag inte skiter i han för ? Han gjorde detta så fort ja var bortrest i lver en vecka o säger att d var en omedveten handling . Hur ska ja någonsin kunna lita på han igen ? Har föreslagit terapi långt innan detta hände men han har varit väldigt neg ang den biten o nu vill han göra det i skaffa en framtid,. Men han jan inte lita på mig nu för jag kollade hans bank av ren skum känsla för han inte är ärlig. Gått ett dygn nu o man har börjat landa ja e inte arg som innan snarare djupt sviken o det känns somninte han förstår det för han blir bara obekväm o stressad av mina frågor. Han känner sig dömd o anklagad typ o idag har han varit helt off. Ja tycker det e han som borde kämpa lite! Kommer det någonsin kunna funka igen efter alla våra turer o hans jävla lögner ?! E terapi en start på vägen ? Tacksam för svar mvh ledsen

• Svar på tråden Tillit ?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Med så många lögner är det faktiskt svårt att tro att ni kan gå vidare med er relation. Det är så viktigt att man kan känna sig trygg och lita på varandra i ett förhållande. Om man inte gör det så skapar det så många negativa känslor och reaktioner. Terapi kan vara väldigt bra men då måste man vara motiverad och inse att man har problem, annars är det ingen idé. Det är kanske bra om ni gör en paus så att du får lite distans till det hela. Jag tycker också att han behöver kämpa om han vill att det skall fungera. Annars är det nog bäst för dig att avsluta det hela.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Tillit ?