• micki

tassar?

Jag ska tatuera mig. Om jag nu skulle vilja tatuera in mina katters tassar hur gör jag då?
    Jag har tre katter hemma så jag tar en tass från varje katt.
    Hur ska man göra?
    Ta vattenfärg på deras tass och trycka på papper och lämna till tatueraren eller vad?

• Svar på tråden tassar?
  • Danbala

Det låter väl rätt smart! (Ta flera avtryck på varje katt så du kan välja det snyggaste för vardera, förstås. )

Vattenfärg är ju bra eftersom det borde vara ofraligt för dem att slicka av sig...

Eller släpp ut dem i det leriga höstvädret och lägg en massa papper innanför ytterdörren, bara...

• micki

ok vad bra. då ska jag testa det. testar först med vattenfärg blir nog fler detaljer då. går inte det så blir det lera

• micki

ska bara berätta att jag testat nu och det gick inget vidare

Första kissen har så mycket hår mellan trampdynorna så det blev bara stora prickar på pappret. andra kissen var ok, tredje kissen spände sig så att hon sträckte "tårna" så det ser absolut inte normalt ut.
    sen är det fläckar i heeeeeeeeela huset tur att det är vattenfärg så det går bort.

Nån som har en fin idé om hur man kan göra så bilderna blir fina men oxå att katterna inte tycker det är för obehagligt?

• elefanthonan

Jag har oxå tänkt göra avtryck på tassar,fast av min hunds,hade då tänkt att göra som micki o använda vattenfärg.
    Men ska man få bra avtryck,så får man bara fukta färgen,doppa i tassen,sätta avtrycket på papper o därefter tvätta av tassen med ljummet vatten o lite diskmedel.

Svar på tråden tassar?