• Anonym (Frieri)

Roliga idéer på frieri?

Som vanligt vet jag inte om jag lagt tråden på rätt ställe. Men vill vara anonym då det såklart ska vara en överraskning och man kan ju inte vara anonym på dem allmäna kategorierna. Men men...

Jag har planer på att fria till min sambo då han själv aldrig får tummen ur :)
    Vi har snart varit tillammans i 6år (förlovade i 3år) och planen är då att fria på vår årsdag :)
    Men jag skulle vilja hitta på nåt roligt. Inte det vanliga med middag och gå ner på knä osv. Och inte heller nåt extravagant iform av publicering i tidningen eller nån stor skylt nånstans så alla kan se.
    utan privat men ändå lite roligt. Läste någon som hade beställt en body till sitt barn där det stog " Pappa...vill du gifta dig med min mamma?" Tyckte det va hur gullig som helst, men har ju desvärre inga barn så kan ju inte sno den idé rakt av. :) Men något i den stilen tycker jag verkar roligt.

Någon som har några idéer eller som redan har friat på ett liknande sett som kan hjälpa mig? :)

• Svar på tråden Roliga idéer på frieri?
  • Rokka Jill

Har ni pratat om vad förlovningen egentligen innebär? Jag menar är jag förlovad så väntar jag inte på ett frieri.. utan då blir det dags att dra upp temat "när ska vi gifta oss"

För en kvinna "brukar" ha två ringar? förlovningsring och vigselring..
    Eller har man ett frieri-ring?

• Anonym (Frieri)

Förlovning för oss betyder inte automatiskt att vi ska gifta oss, som i den amerikanska stilen. Utan vi ser på förlovning som en symbol för att vi hör ihop. Ett steg längre in i relationen än bara vara tillsammans om du förstår vad jag menar. Dock så har vi ju diskuterat giftermål lite och vi vet båda två ATT det kommer ske. Frågan är bara när. När frieriet då kommer (och den andra säger ja) så ser vi det som ett startskott till att börja planera bröllop och allt vad det innebär.

När jag friar så är det inte tänkt att vara nån ring inblandad utan man kan väl säga att det är en lite mer romantiskt version av "Ska vi inte ta och gifta oss nu?" :)

• Rokka Jill
    Anonym (Frieri) skrev 2010-08-23 10:46:40 följande:
    Förlovning för oss betyder inte automatiskt att vi ska gifta oss, som i den amerikanska stilen. Utan vi ser på förlovning som en symbol för att vi hör ihop. Ett steg längre in i relationen än bara vara tillsammans om du förstår vad jag menar. Dock så har vi ju diskuterat giftermål lite och vi vet båda två ATT det kommer ske. Frågan är bara när. När frieriet då kommer (och den andra säger ja) så ser vi det som ett startskott till att börja planera bröllop och allt vad det innebär.

När jag friar så är det inte tänkt att vara nån ring inblandad utan man kan väl säga att det är en lite mer romantiskt version av "Ska vi inte ta och gifta oss nu?" :)
    Okej, skönt att ni har pratat om det då.
    Jag var själv förlovad i 4 år. Killen FRIADE. Han frågade om jag vilel gifta mig..
    När jag sa att jag ville börja planera, var det tydligen aldrig aktuellt..
    "sen" kom alltid...

Vill du vara romantisk så tänk efter vad han har sagt senaste tiden. Vad vill han hitta på..?
    har han sagt "åh dit får vi åka"
    "jag vill dit"
    "det vill jag göra"
    Även om det var längesen.
Svar på tråden Roliga idéer på frieri?