• Miia78

Vill ha hav.penning med ett kontorsjobb

Har ett stillasittande jobb nu som jag vantrivs väldigt med. Försöker att varva sittande med att stå upp vid skrivbordet. Har lite ont i ryggen samt ben och handleder redan, är i v.20. Under min förra graviditet jobbade jag inom vården och fick ju penning två månader innan men det är väl inte att hoppas på i detta jobb. Egentligen var det förra bättre för kroppen för att bara vara stilla och sitta är en pina. Skulle gärna vilja ha lite tips om hur jag kan gå hem tidigare med h.penning :)

• Svar på tråden Vill ha hav.penning med ett kontorsjobb
  • straw2008

Är du seriös? Försöker du "fiska" på ett öppet forum efter hur du ska fuska dig till något du inte har rätt til ?

Lämna sjuksängarnao handikapplatserna till de som behöver.....

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Mizzz

Du får plocka av föräldrapenningen som alla andra i samma situation :)

• Oceansoul

tror tyvärr det är väldigt svårt att få hp beviljad med ditt jobb, men du kan ju alltid söka.
    Skriv exakt hur din arbetsdag ser ut så är det väl bara att hoppas på det bästa för din del.

• Oceansoul
    Mizzz skrev 2010-08-23 09:38:43 följande:
    Du får plocka av föräldrapenningen som alla andra i samma situation :)
    ja, det var en bra idé, tänkte inte ens på att det gick
  • Miia78

Jepp precis så är det!! Jag är ärlig med det i alla fall. Så ni som inye har tips får gärna lägga tid på annat! Tack

• Snöi

Arbetar själv inom vården och fick hp under min grav -07. Nu har jag flera vänner med samma arbete som fått avslag, de har fått använda semester osv. Inte ens de som verkligen behöver får hp längre, så jag skulle betrakta det som kört.

• Birry

Jag har också kontorsjobb och jag tar 4 v semester och lite FP för att kunna vara hemma innan - känner av ryggen rejält nu i slutet.

• Blablabla

Tragiskt!!! Inte undra på att landet är som det är, folk som försöker fuska sig till bidrag till höger & vänster. Hoppas dina värderingar ändras tills du får barn. Som sagt, ok att du börjar plocka av föräldradagarna, dock inte få havandeskapspenning. Hoppas verkligen att de på Försäkringskassan kan sitt jobb när din ansökan kommer in!!!

• Oceansoul
    Blablabla skrev 2010-08-23 09:51:10 följande:
    Tragiskt!!! Inte undra på att landet är som det är, folk som försöker fuska sig till bidrag till höger & vänster. Hoppas dina värderingar ändras tills du får barn. Som sagt, ok att du börjar plocka av föräldradagarna, dock inte få havandeskapspenning. Hoppas verkligen att de på Försäkringskassan kan sitt jobb när din ansökan kommer in!!!
    men det kan ju inte vara fel att söka? jag kan inte den här biten, vet bara att jag som jobbar i vården har rätt att söka.
Svar på tråden Vill ha hav.penning med ett kontorsjobb