• sweetfia

4 åring med ont i knät..

min pojk på 4 år vaknar ofta och har jätte ont i knät, det högra..
    Växtvärk säger vissa, andra säger att växtvärk inte sätter sig i knät..
    Och det är bara knät han har ont i aldrig i benet.. :/

Någon som har nån idé om vad det är ??

• Svar på tråden 4 åring med ont i knät..
  • Birgitta2

Visst har jag idéer. Men jag tycker du omgående skall ta kontakt med läkare. Barnreumatism (juvenil artrit) kan börja på det sättet. Vill absolut inte skrämma dig, men själv hade jag omgående tagit kontakt med läkare om mina barn fått ont i lederna i den åldern.

• AnnelieTyresö
    Birgitta2 skrev 2010-08-23 11:18:47 följande:

Visst har jag idéer. Men jag tycker du omgående skall ta kontakt med läkare. Barnreumatism (juvenil artrit) kan börja på det sättet. Vill absolut inte skrämma dig, men själv hade jag omgående tagit kontakt med läkare om mina barn fått ont i lederna i den åldern.

• Starkast

Min yngsta son hade likadant i den åldern. Han kunde skrika av smärta.
    Läkaren sa att växtvärk inte yttrade sig så, men jag tror att det gjorde det på min son iallafall.
    De rtg knät, undersökte noga flera gånger utan att hitta någonting. Det kom och gick tills det helt försvann.

Givetvis ska du kolla upp det!
    Han kan ju ha lekt våldsamt - som barn gör och råkat skada sig lite.
    Men det kan även vara växtverk.

• sweetfia

Jag har också haft funderingar på barnreumatism då vi har reumatism i släkten..
    men det sitter bara i ena knät, jag kan inte mycket om reumatism men borde inte det visa sig på flera ställen?

har han gått länge, hoppat studsmatta osv så vet jag att han oftast vaknar på natten och har jätte ont..
    Han har haft såhär i 2 år ungefär..

• Birgitta2
    sweetfia skrev 2010-08-23 11:25:29 följande:
    Jag har också haft funderingar på barnreumatism då vi har reumatism i släkten..
    men det sitter bara i ena knät, jag kan inte mycket om reumatism men borde inte det visa sig på flera ställen?

har han gått länge, hoppat studsmatta osv så vet jag att han oftast vaknar på natten och har jätte ont..
    Han har haft såhär i 2 år ungefär..
    Reumatisk värk smyger sig på. Min väninnas dotter har det. Hon är nästan vuxen idag, men det började i en enda led. Att vakna av smärta är absolut inte okey! Om han haft det i två år, varför har du inte sökt läkare?
  • sweetfia
    Birgitta2 skrev 2010-08-23 11:27:37 följande:
    Reumatisk värk smyger sig på. Min väninnas dotter har det. Hon är nästan vuxen idag, men det började i en enda led. Att vakna av smärta är absolut inte okey! Om han haft det i två år, varför har du inte sökt läkare?
    Jag har pratat med våran läkare 2 ggr, men han sa att dt kommer att gå över..

Han går lite inåt med fötterna, och han säger att dte är pga de..
  • Birgitta2
    sweetfia skrev 2010-08-23 11:32:47 följande:

Be att få remiss till barnreumaten. Eller så ringer du dit själv och får en egenremiss.
  • Starkast
    sweetfia skrev 2010-08-23 11:32:47 följande:

Om han är "sne" blir det ju mycket större belastning så det kan säkert stämma. Det är ju vid hård belastning det kommer.

Men när det handlar om barn ska det ju kollas upp ordentligt. Om inte er dr. har gjort en grundlig undersökning får h*n se till att få det gjort. Man chansar inte med barn.
Svar på tråden 4 åring med ont i knät..