• LillSnurr82

Tips på ifyllnad av havandeskapspenningspapper..

Sitter här och försöker fylla i papprena för havandeskapspenning.
    Någon som har några bra tips på vad man ska ha med och inte ha med? Vad räknas som tunga lyft?
    Jobbar ensam som kallskänka.

Ska man skriva mycket i sin beskrivning av arbetsdag eller ska man försöka få plats på raderna som finns??

Vad tror ni? Någon med erfarenhet och som kanske kan detta???

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på ifyllnad av havandeskapspenningspapper..
  • våranstjärna

jag ska precis fylla i hp jag med, (jobbar som usk)
    min chef komemr hjälpa mej med det såa llt blir korrekt och ser bra ut. har du bett din chef??
    de brukar vara bra på sånt

• Oceansoul

jag gjorde en arbetsbeskrivning av min dag som blev nästan 1 A4 dataskrivet.
    Min chef skrev endats på beskrvning, omvårdnadsuppgifter.
    då de inte längre behöver vara så tydliga på den biten, men jag tyckte tat det var lika bra att vara lite övertydlig.

• LillSnurr82
    våranstjärna skrev 2010-08-23 13:13:25 följande:
    jag ska precis fylla i hp jag med, (jobbar som usk)
    min chef komemr hjälpa mej med det såa llt blir korrekt och ser bra ut. har du bett din chef??
    de brukar vara bra på sånt
    Tack, jo mina chefer ska ju hjälpa mig fylla i papprena. Men några papper är ju jag som ska fylla i och några dom. Men dom kanske kan hjälpa mig med mina också.. kanske är lika bra Skrattande

Hoppas på att få hp from 9/10, när ska du söka till??
  • våranstjärna

ja, alltså de borde kunna hjälpa dej om de är schyssta

jag är beräknad 17/1 så jag begär hel hp from 17/10

• våranstjärna

17/11 naturligtvis

• queenofangels

skriv vad du gör exakt på dagen o hur många luft. nämn också att du är ensam o har ingen möjlighet till att få hjäpt med lyft.

tror lyft fråpn 10-15 kg anses tunga. kommer inte riktigt ihåg.

• LillSnurr82
    våranstjärna skrev 2010-08-23 16:07:35 följande:
    17/11 naturligtvis
    Dom vill ju att jag ska gå så tidigt som möjligt. I stället för att man kanske blir sjukskriven eller liknande och dom måste skaffa fram en vikarie på stört plus att jag då skulle kosta dem pengar. Så dom är mer än villiga att fylla i mina papper på bästa tänkbara sätt..Skrattande
  • LillSnurr82

Så nu har jag fyllt i alla papper och även min chef har fyllt i den delen.. så nu är det bara att posta och hoppas på det bästa..

Vad gör man om man inte blir beviljad?? Får man väl ta ut föräldrardagar men det är ju inte så kul.. Men kanske det ända om man inte orkar jobba längre..?

Hur lång tid brukar ett beslut ta innan man får besked??

• Oceansoul
    LillSnurr82 skrev 2010-08-25 15:49:57 följande:
    Så nu har jag fyllt i alla papper och även min chef har fyllt i den delen.. så nu är det bara att posta och hoppas på det bästa..

Vad gör man om man inte blir beviljad?? Får man väl ta ut föräldrardagar men det är ju inte så kul.. Men kanske det ända om man inte orkar jobba längre..?

Hur lång tid brukar ett beslut ta innan man får besked??
    min bm sa att de har skärpt sig lite och skickar beslut lite snabbare. jag fick mitt beslut 2 veckor innan jag gick på hp.
    Om du inte blir beviljad kan du överklaga. Du kan alltid be din chef ringa till din handläggare och förklara din sitution. Om inte annat har du kanske lite semester du kan ta ut eller så får du helt enkelt jobba så länge det går och sen ta ut föräldradagar.
    Lycka till!
  • LillSnurr82
    Oceansoul skrev 2010-08-25 16:11:32 följande:
    min bm sa att de har skärpt sig lite och skickar beslut lite snabbare. jag fick mitt beslut 2 veckor innan jag gick på hp.
    Om du inte blir beviljad kan du överklaga. Du kan alltid be din chef ringa till din handläggare och förklara din sitution. Om inte annat har du kanske lite semester du kan ta ut eller så får du helt enkelt jobba så länge det går och sen ta ut föräldradagar.
    Lycka till!
    Tack så mycket!

Har hört att det ska ta ca 3 veckor, men kanske är lite olika. Vill ju ha HP from 9/10 så är ju ett tag kvar tills dess. Får se vad dom säger först, blir jag inte beviljad får jag väl överklaga som sagt och be chefen ta kontakt med dem. Han/de vill ju som sagt att vi ska gå så tidigt som möjligt..

Har en vecka sparad semester, men den har jag redan fått betalt för då vi får semesterersättningen i en klump summa, så den veckan hade jag ändå tänkt ta innan jag går på föräldrarledighet. Får ju ändå nya semester veckor på min mammaledighet.
  • Anna Paulita

Jag tycker det gick rätt fort, men det beror ju på när man skickar in så klart. Skickade in i början av juni och fick väl svaret i början av juli. Har haft HP sedan 1 augusti.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • LillSnurr82
    Anna Paulita skrev 2010-08-25 16:54:57 följande:
    Jag tycker det gick rätt fort, men det beror ju på när man skickar in så klart. Skickade in i början av juni och fick väl svaret i början av juli. Har haft HP sedan 1 augusti.
    Ja hoppas det går fort så man slipper vänta o oroa sig så länge.!
  • magplask

jag fick mitt beslut ca 2 veckor efter att jag hade skickat in ansökan jag pratade med fk innan jag skickade in och frågade då hur lång handläggningstiden är. fick svaret att det kunde dröja upp till 4 veckor.

jag jobbar som personlig assistent (ensam natt) och det ingår en hel del tunga lyft och arbeten i trånga utrymmen. fick full hp beviljad from 1 oktober till 19 nov och den 30:e nov är min son beräknad till att komma.
    Har dessutom tagit ut några kompdagar innan jag ska gå hem, så jag jobbar mitt sista pass 23 september istället
    hoppas du får din hp beviljad!

• Mirre10

Lycka till!
    Jag jobbar som frisör och skrev nästan 2 A4 på dator om hur min arbetsdag ser ut både hur ja använder kroppen och stress, kemikalier osv. Ja gick full beviljat och är nu hemma och njuter :)

Hade dock en kompis som har samma jobb men inte skrev lika utförligt hon fick bara halv beviljat.

Ja fick mitt svar efter ca 3 v.

• LillSnurr82

Har nu gått en vecka och har ännu inte fått nåt besked.. men jag vaktar brevlådan..Skrattande För min kollega tog det ca 1 vecka innan hon fick besked, så hoppas att jag snart får mitt..

Svar på tråden Tips på ifyllnad av havandeskapspenningspapper..