• Dofsing

Babyjogger City Elite double - liggdel?

Hej!
    Är det någon som har denna dubbelvagn?
    Jag har en 2-åring hemma som fortfarande älskar att åka vagn och i Januari kommer ett syskon.
    Jag har varit och provkört denna vagn och tycker den verkar underbar! Var först helt inställd på att vi skulle ha en Urban Jungle duo men den här verkar snäppet vassare.

Nu är min fråga hur man gör med liggdel när den minsta fortfarande behöver ligga ner? Vad jag har förtstått så finns det ingen speciell liggdel.
    Hur har ni andra som har denna vagn gjort?

• Svar på tråden Babyjogger City Elite double - liggdel?
  • menilla

Kan man inte sätta på en hård liggdel som man kan på enkelvagnen?
    Vi hade hård liggdel på vår.
    Annars kan man fälla ryggen så den blir helt plan, finns mjuka liggdelar man använda då.

City Elite är en kanon bra vagn. Vi är jätte nöjda.

• Dofsing

Det står att liggdelen endast går att använda på singelvagnen. Är det en dubbel ni har?
    Någon annan som har en dubbel?

• Kristina Read

Hej!

Vi har just köpt en Babyjogger city classic twin från en engelsk hemsida, och fått den transporterad till Sverige. Totalpris ca 3800SEK, vilket är billigare än i Sverige. Men då är det inte årets färg, ack och ve! Svart är ju dock alltid klassiskt!

Ryggen går att fälla helt ner, så vi köpte en mjuk babylift på Babyproffsen (deras eget märke, tror jag, kostade 500), som nu är lagd på bebins sida. Vår äldsta dotter, 3,5 år, är ca 108 cm lång och hon både sitter och ligger skönt i vagnen. Jätterymlig, lättkörd och enkel att fälla ihop. Men en liten varning: den är stor!

Vi jämförde dock en massa vagnar innan, och eftersom vår äldsta egentligen är lite för stor o lång, så gick Phil and Teds etc bort. Vi tittade på en Babyjogger i Sverige, och den skulle ha kostat runt 8000!

Vagnen har stora, stabila däck, bra med förvaringsutrymmen och så är den snygg. Sufletterna går att fälla väldigt långt ner, om man vill, och de har flera små luckor man kan kika på barnen igenom. Vi är väldigt nöjda. Så nu väntar vi bara på bebin (som beräknas dimpa ner i morgon 15/9!!!)

Hoppas att detta kan hjälpa!

• rymdapa

Finns en liggdel att montera på syskonvagnen. Dock är den ganska liten, som alla syskonliggdelar. Och den går in lite på mitten, fästena inkräktar liksom på bäbisens liggutrymme.

m&m's
Svar på tråden Babyjogger City Elite double - liggdel?