• Fidelis ad urnam

Incitament

Utan att först kolla upp vad ordet betyder!

Vet du var ordet Incitament betyder?

Svara och efter det är du fri att kolla upp det
    Du behöver heller inte skriva det i tråden, eller så kan du som röstar strunta i att kolla genom tråden innan du röstar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Incitament
  • Superbia

Jag trodde att jag visste, men när jag kollade upp det så stämde det inte riktigt Drömmer

Morten & Vidar 091029
  • Purpurbräcka

Hur kommer det sig att du undrar det?

• Fidelis ad urnam
    Purpurbräcka skrev 2010-08-23 15:33:15 följande:
    Hur kommer det sig att du undrar det?
    Måste det alltid finnas en anledning?
  • Purpurbräcka
    Fidelis ad urnam skrev 2010-08-23 15:42:55 följande:
    Måste det alltid finnas en anledning?
    Jag förmodar att det finns en sådan, ja. Men är du inte medveten om den själv, eller bara inte vill avslöja den så är det lugnt.

Jag blev bara nyfiken. Du kanske hade någon historia att berätta om ett skojigt missförstånd som uppstått för att någon inte visste vad det betydde, t.ex.
  • Fidelis ad urnam
    Purpurbräcka skrev 2010-08-23 15:49:28 följande:
    Jag förmodar att det finns en sådan, ja. Men är du inte medveten om den själv, eller bara inte vill avslöja den så är det lugnt.

Jag blev bara nyfiken. Du kanske hade någon historia att berätta om ett skojigt missförstånd som uppstått för att någon inte visste vad det betydde, t.ex.
    Nix. Ingen rolig historia eller hemlighet bakom min omröstning. Bara en omröstning
  • Manchester

Jag vet vad det betyder. Använder det kanske inte dagligen, men ganska ofta. När vår dotter var runt två brukade hon och min man roa sig med att lära henne svåra ord. Det som impade mest på bekanta var när dottern helt klockrent fick till ordet incitamentsstruktur. Dock vågar jag inte svära på att hon redan då förstod betydelsen.

• Mrs Statham

Jag vet och behöver inte googla..

• Bedan

Ja jag är politiker och vi använder det ordet mest hela tiden.

Svar på tråden Incitament