behöver hjälp av datakunnig lösa problem utan formatera
Hej finns det nån därut som skulle kunna hjälpa mig med massa frågor jag har om min dator
det är mkt som strular och jag skulle vilja slippa formatera om datorn
Jag läste på windows att man inte ska behöva formatera om det inte är virusangrepp el nåt.
1. För det första så har den blivit väldigt seg och diskfragmentera och diskrensning funkar inte
det finns tillräckligt med plats kvar på hårddisken
nu mer än hälften då jag fört över till en extern hårddisk alla filmer och sånt.
Den har 2 i ramminne och 360 gb hårddisk
sen har den en hårddisk D: som jag tror grafikkortet sitter på, men är osäker man kan inte gå in på den å se vad som är i den i startmeny å datormenyn.
2. När jag stänger ner t.ex VLC eller Winamp så kommer ett meddelande: bla bla bla har slutat att fungera. Söker efter lösning.
3. När jag använder windows movie maker så stänger den ner programmet hela tiden, ibland startar den om.
4. Ibland har jag fått meddelanden om att det är dataexvideringsskyddet som gör att den stänger ner men jag har försökt googla och kolla i hjälp menyn och göra det som står man ska göra då med det går inte. Jag har inte kommit på hur iaf.
5. Internet är jättesegt och slutar svara.
Jag läste i en tråd om en kille som hade problem m seg dator han blev ombedd att skicka nån lista som fanns nånstanns och att kolla massa CPU och sånt i aktivitetshanteraren och sånt som jag absolut inte förstår nånting av..
så vill nån hjälpa mig så vore det underbart
vill först kolla om d går att slippa formatera om
En fråga till grafikkortet var sitter det ? Kan man kolla om det är för dåligt? Kan det vara det när d gäller filmredigeringsprogram?