• LinneaEleonora

Någon som testat "Sova hela natten"-metoden?

Hela dagarna och framför allt nätterna är förstörda på grund av sonens problem att somna in. Vi orkar inte mer och nu har jag beställt hem Anna Wahlgrens bok i hopp om att det ska bli bättre. 

Någon som har provat och kan berätta hur det gick?
    Vincent är nio månader nu och jag är osäker om det kommer fungera.

Vi orkar inte mer Rynkar på näsan 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-29 18:21
    Jag tror inte att ett barn blir otryggt på grund av att man tillämpar SHN. Jag tror att barn som har problem med anknytning ofta växer upp i labila familjesituationer där föräldrarna inte ser till barnets bästa. Jag respekterar att man inte vill använda sig av olika metoder av olika anledningar men likaså respekterar jag föräldrar som väljer att använda 5mm som ex. Detta eftersom jag tror att föräldrarna känner sitt eget barn bäst och så länge man följer sitt hjärta och inte gör något som känns fel så är det bra.

Dessutom så tror jag att ett barn som aldrig får sömn tar skada av det. Vi vet väl själva hur jobbigt det är att lida av för lite sömn. Man orkar inte med någonting.
    För övrigt så kom Vincents framtänder upp i helgen så lite sömn har det blivit och mycket närhet. Så något steg närmre nätter med sömn har vi inte kommit.

Snälla ni som sågar hej vilt. Försök att ha lite tillit till föräldrar som tillämpar någon metod ni inte gillar. Ingen här vill göra sitt barn otryggt eller så vi vill bara få glada småttingar som sover lite bättre.

• Svar på tråden Någon som testat "Sova hela natten"-metoden?
  • Nygift6juni

Jag ska följa denna tråd...vår son är 7 mån... har svårt att somna själv. Somnar i vagn som är i rörelse eller om man klappar rumpan en timma vilket ger kramp i armen.....

• LinneaEleonora
    Nygift6juni skrev 2010-08-23 20:53:28 följande:
    Jag ska följa denna tråd...vår son är 7 mån... har svårt att somna själv. Somnar i vagn som är i rörelse eller om man klappar rumpan en timma vilket ger kramp i armen.....
    Vi buffar också men sedan vi sänkte ner honom i spjälsängen så är det svårt. Det går knappt. Vi blir irriterade på varandra när inget fungerar och inget fungerar som det ska. Hoppas någon kan berätta om sina upplevelser av metoden.
  • 4mychildren

Jag har testat, dock inte så där intensivt men det blev faktiskt bättre. Han somnar gott själv nu men jag tror inte det är metoden det rör sig om utan mer att han är mer trygg i sin säng nu. 

• Nygift6juni

Min man är ute och går i regnet nu efter att försökt buffa i en timma...

Helt hopplöst! Så provar man och så vill den ena fortsätta och den andra prova nåt annat....

• LinneaEleonora
    4mychildren skrev 2010-08-23 21:07:21 följande:
    Jag har testat, dock inte så där intensivt men det blev faktiskt bättre. Han somnar gott själv nu men jag tror inte det är metoden det rör sig om utan mer att han är mer trygg i sin säng nu. 
    Hur lång tid tog det innan det blev bättre då? Jag vill också att Vincent ska vara trygg i sin säng. Hur gammal var han när du började? 
    Nygift6juni skrev 2010-08-23 21:14:23 följande:

Helt hopplöst! Så provar man och så vill den ena fortsätta och den andra prova nåt annat....
    Min kom precis in med vagnen och nu sover han äntligen.

• LyckligaJag83

Har inte provat metoden men min dotter har sovit hela nätter sedan hon var ca 2,5 månad :)

Hon började sova hela nätter när jag slutade låta henne sova så mycket på dagarna.

Olivia 2009-10-23 Bebis 2011-01-??
  • Nygift6juni
    LinneaEleonora skrev 2010-08-23 21:16:24 följande:
    Hur lång tid tog det innan det blev bättre då? Jag vill också att Vincent ska vara trygg i sin säng. Hur gammal var han när du började? 
    Nygift6juni skrev 2010-08-23 21:14:23 följande:

Min kom precis in med vagnen och nu sover han äntligen.
    Jobbigt för er men det är ändå skönt att höra att det finns fler som har det som vi....
    När han vaknar på natten kan han ligga och babbla en stund och sedan somna om helt lugn av sig själv i sin egen säng, så jag tror att han känner sig trygg men har svårt att komma till ro.....för att somna inför kvällen är hopplöst!!!
  • LinneaEleonora
    MalinEddie skrev 2010-08-23 21:20:57 följande:
    Jag skulle personligen aldrig använda den metoden men vill tipsa om att AW har en hemsida om du inte visste det. Där kan du läsa hur en kur går till och se videoklipp.
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/f...
    Jag har sett den. Varför skulle du inte använda den metoden?
  • fiddelin

Kan ni inte prova att köpa sådana där "klossar" till barnsängen?! Sådana, som gör att man kan "vagga"/gunga" sängen.. ?! Det funkade väldigt bra för vår dotter, att bli vaggad/gungad till sömns i sin egna säng..

(Det blev ingen jättebra förklaring direkt Tyst, men ni vet kanske vilka jag  menar )

Svar på tråden Någon som testat "Sova hela natten"-metoden?