Någon som testat "Sova hela natten"-metoden?
Hela dagarna och framför allt nätterna är förstörda på grund av sonens problem att somna in. Vi orkar inte mer och nu har jag beställt hem Anna Wahlgrens bok i hopp om att det ska bli bättre.
Någon som har provat och kan berätta hur det gick?
Vincent är nio månader nu och jag är osäker om det kommer fungera.
Vi orkar inte mer
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-29 18:21
Jag tror inte att ett barn blir otryggt på grund av att man tillämpar SHN. Jag tror att barn som har problem med anknytning ofta växer upp i labila familjesituationer där föräldrarna inte ser till barnets bästa. Jag respekterar att man inte vill använda sig av olika metoder av olika anledningar men likaså respekterar jag föräldrar som väljer att använda 5mm som ex. Detta eftersom jag tror att föräldrarna känner sitt eget barn bäst och så länge man följer sitt hjärta och inte gör något som känns fel så är det bra.
Dessutom så tror jag att ett barn som aldrig får sömn tar skada av det. Vi vet väl själva hur jobbigt det är att lida av för lite sömn. Man orkar inte med någonting.
För övrigt så kom Vincents framtänder upp i helgen så lite sömn har det blivit och mycket närhet. Så något steg närmre nätter med sömn har vi inte kommit.
Snälla ni som sågar hej vilt. Försök att ha lite tillit till föräldrar som tillämpar någon metod ni inte gillar. Ingen här vill göra sitt barn otryggt eller så vi vill bara få glada småttingar som sover lite bättre.
, men ni vet kanske vilka jag menar )