röda utslag med små blåsor i efter dusch
Hej!
Jag får röda utslag med små blåsor i efter att jag har duschat som kliar fruktansvärt mycket. Främst på mage och rygg men även på armar och ben! Utslagen kommer även när jag svettas!
Använder inga parfymerade el "starka" prudukter, utan endast milda oparfymerade produkter från apoteket då jag lätt blir allergisk. Utslagen kommer oavsett om jag duschar varmt el kallt, länge eller kort. De blir givetvis värre vid längre duschar!
Och det verkar inte spela ngn roll om jag smörjer in mig efteråt eller inte! Jag har torr hud så brukar oftast kleta in olja i duschen och sedan lotion efter duschen.
Men som sagt kommer rödheten och "blåsorna" hur jag än gör, har provat olika lotions, krämer och tvålar för att se om det var allergi mot någon av dessa men utan resultat. Har varit såhär i ca 2 mån nu och jag vet inte vad jag ska göra längre! Har varit i kontakt med läkare men denne trodde att de bara var torrhet.
Mitt övriga exsem har blivit värre sedan dessa utslag kom!
Och utslagen försvinner inom 1-2h, men fortsätter klia resten utav dagen dock mindre intensivt.
Vad kan detta vara? Kan man vara allergisk mot vatten? Eller är det bara torrhet?
Tack på förhand!