• erica och jonas

fråga till ALLA umeåbor!!

vad tror ni om utsikterna att öppna en sexbutik här i stan? en mysig, öppen och romantisk liten butik som man ska bli glad av att få komma in i, inte känna sig som värsta sexmissbrukaren=)

Tror ni det finns kundunderlag?

diskutera gärna för jag har lite smådrömmar!

skulle DU vara på...?

• Svar på tråden fråga till ALLA umeåbor!!
  • turia

bor ej i umeå men åker dit o handlar ibland.
    Men alltså finns det inte redan sexshoppar där?
    annars så kör så det ryker!!
    O sen handlar det om inställning oxå, en del kommer aldrig känna sig bekväma i en sexshop...
    typ nån man känner kan ju va där ..haha

• Jennie Brunflo

Men...när jag bodde där så fanns det en sexshop där.
    Har den gått i KK/stängt så är ju förutsättningarna inte de bästa må jag säga.

• erica och jonas

förut så fanns det en sexshop som hette Amour i gallerian mittemot victoriagallerian, men den gick i KK tror jag.. jag vet då inte av någon, o hittar ingen på eniro heller...
    så vad tror ni...?
    =)

• turia

du kan väl börja med att ha sexpartyn...sälja hemma hos..

• erica och jonas

men då gör man inga riktig pengar, eller något seriöst eftersom man får sån liten del av vinsten..

• Alec

i så fall, om du ska få det att gå runt bör du skaffa en lokal som inte kostar alltför mycket. du kanske inte behöver ha butiken mitt i stan till att börja med.

jag tror faktiskt att folk är lite för pryda för att köpa så "officiellt", att köpa via internet tror jag lockar fler.

• erica och jonas

ja tänkte man kanske kunde ha lokalen typ just i början av gågatan.. eller kanske på Haga... jag menar det går ju runt i bla. skellefteå så varför itne?

• Alec

men det är ju bra, om du hittar en lokal som inte kostar alltför mycket. sen borde du fila lite på en affärsidé, kolla runt på bästa pris när det gäller inköp osv osv osv. du har ju börjat så smått med en marknadsundersökning, men den kanske borde göras lite mer strukturerad. det finns en organisation som hjälper de som ska starta företag, minns bara inte vad den heter. men sånt kan man ju kolla på internet!

• luzorsus

tror att det borde finnas underlag. Det har ju funnits två shoppar( som jeg vetat om iallafall) men båda har stäängt, varför vet jag ej...............men en sån här stor stad borde det finnas underlag för en sådan, absolut.

• erica och jonas

måste ju finnas fler umeåbor som snabbt kan skriva...?

• Inexsana

Jag kan dra mig till minnes 4 sexshoppar, men ingen av dem har gått runt, varför törs jag inte uttala mig om, det har tillomed funnits en sexbiograf.

Jag tror det blir svårt med renodlat bara intimprylar, kundunderlaget finns nog, men det är lättare att shoppa på internet.

• missis

jag tycker det låter som en toppenide!!!!! man kan ju även sälja underkläder o annat där åxå så kanske man lockar fler folk..

• MyFine

Jag tycker det låter som en bra o kul idé! Du kan ju även sälja annat som gör att det lättare går runt kanske?

• erica och jonas

tack för era tips och åsikter!! står här i valet o kvalet o undrar om man ska våga =)

Svar på tråden fråga till ALLA umeåbor!!