• PennyJenny

Gör det ont att sätta kateter?

Jag har två snitt bakom mig men det har varit sk katastrofsnitt så då har jag varit sövd när katetern har satts. Nu har jag ett inplanerat snitt framför mig och funderar lite på om det gör ont att få katetern insatt? Har inte tyckt att det har känts så mkt när dom dragit den men är orolig för insättandet Tyst

• Svar på tråden Gör det ont att sätta kateter?
  • teha

Jag har varit orolig för katetersättningen inför varje snitt så jag har valt att de har satt den efter de lagt bedövningen. Det har inte varit några problem för dom att göra så, bara man säger till innan hur man vill ha det. Så jag kan tyvärr inte svara på om det gör ont eller inte att sätta kateter.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09. Nr 3 beräknad till Feb-11****
  • straw2008

Jag har två snitt bakom mig o vid båda har de satt kat EFTER bedövningen Glad

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Ema86

jag blev inte snittad, men fick kateter ändå. jag tyckte inte att det gjorde ont, möjligen lite obehagligt,

• PennyJenny

Tack för svaren, ska kolla om man kan sätta den efter bedövningen då :)

• EmmaHenke

Jag fick kateter efter båda mina förlossningar utan bedövning och det gjorde inte ont!

• Janix

Det svider till lite, men det går fort, och så gör det inte ont efter det är gjort!

• Milliam

För mig gjorde det riktigt ont och kändes vidrigt ända tills de tog bort den. 

• Kazeer

Det har möjligtvis svidit lite, när katetern har satts.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Konvaljen

Det är ju inte skönt men det går fort över, svider till bara. Jag har inte känt något under tiden den suttit i vid något av mina snitt.

Svar på tråden Gör det ont att sätta kateter?